مدیر عامل خبرگزاری پانا در نشست مجازی با دانش‌آموز خبرنگاران منتخب تهران:

رسالت خبرنگاری باید در تهیه خبر حفظ شود

تهران(پانا) - مدیر عامل خبرگزاری پانا در جلسه هم‌اندیشی دانش‌آموز خبرنگاران منتخب پایتخت ضمن قدردانی از دانش‌آموزان مستعد و پرتلاش پانا بر حفظ و ادا شدن رسالت خبرنگاری در تهیه اخبار، تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۹۱۱۰۹
لینک کوتاه کپی شد
رسالت خبرنگاری باید در تهیه خبر حفظ شود

نشست صمیمی و مجازی محمد باجلان، مدیر عامل خبرگزاری پانا با دانش آموز خبرنگاران برتر شهر تهران برگزار شد.

محمد باجلان در ابتدای سخنان خود ضمن تقدیر از دانش‌آموز خبرنگارانی که در حوزه خبرنویسی و مستند سازی فعالیت گسترده دارند، عنوان کرد: یکی از اصول حرفه‌ای خبرنگاری نگارش صحیح متن خبر و ساختار ادبی آن است که خوشبختانه دانش‌آموز خبرنگاران تهران به واسطه ممارست و تمرینات متعدد و گذراندن دوره‌های مهارتی، با کسب تجربه توانسته‌اند تا حد مطلوبی به این مهم دست پیدا کنند.

وی در ادامه افزود: شهر تهران به دلیل پایتخت بودن، شرایط و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و انتظار از نهادهایی که در این شهر فعالیت می‌کنند بیشتر از نهادهایی است که در سایر شهرها فعالیت دارند و این مسئله شامل فعالیت‌های پانای شهر تهران نیز می‌شود و از دانش‌آموز خبرنگاران انتظار می‌رود با کیفیت بخشی بیشتر به اخبار خود، این انتظار را برآورده کنند و کیفیت رسالت خبری را فدای کمیت خبری نکنند.

باجلان با تاکید بر شناخت ارزش‌های خبری تاکید کرد: شناخت دقیق عناصر خبری و ارزش‌های خبری به دانش‌آموزان کمک می‌کند، تا در تهیه خبر موفق‌تر عمل کنند و در نتیجه خبر تهیه شده، هم مخاطب بیشتری داشته باشد و هم رسالت خبرنگاری حفظ شود.

 مدیر عامل خبرگزاری پانا همچنین تصریح کرد: از لحاظ خبری، بسیاری از موضوعات دارای ارزش خبری نیستند و تشخیص این موارد مستلزم دانش کافی در زمینه خبر و رسانه است که خبرگزاری پانا درصدد است تا با برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های متعدد خبرنگاری و سواد رسانه، برای دانش آموزان توان افزایی و دانش افزایی لازم را تحقق بخشد.

در پایان جلسه، دانش آموز خبرنگاران شهر تهران به ارائه پیشنهادات و نظرات خود نسبت به مسایل پانا و چگونگی مراحل فیلمبرداری در بخش تلویزیون اینترنتی پانا و... پرداختند.

خبرنگار : محمد مهدی کاظمی عکاس : دریافتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار