مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی:

بانوان می‌توانند سنگر خانواده را پاکیزه نگاه دارد

ارومیه (پانا) - مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی گفت: بانوان می تواند سنگر خانواده را پاکیزه نگاه داشته و در عرصه سیاسی و اجتماعی، سنگرسازی جدید و فتوحات بزرگ نیز داشته باشد.

کد مطلب: ۱۴۹۱۴۸۶
لینک کوتاه کپی شد
بانوان می‌توانند سنگر خانواده را پاکیزه نگاه دارد

خدیجه معصومی در همایش زنان عاشورایی اظهار کرد: محفل امروز به یاد زنان عاشورایی و به نام حضرت زینب (س) بزرگ بانوی عاشورا و حضرت فاطمه زهرا (س) که بهترین الگوی زنان مسلمان در صبر ، تقوا، عفت، ولایت مداری، حجاب و عفاف و...است، نام گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه حجاب و عفاف به عنوان دژ مستحکم برای حفظ امنیت زن و استحکام پیوند خانوادگی است گفت: رعایت حجاب و عفاف باعث پرده نشینی زن مسلمان نمی شود و پس از انقلاب زنان در عرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی حضور داشته و بنا به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ، تاریخ جدیدی را پیش چشم جهانیان گشودند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با اشاره به الگوی سوم زن مسلمان از دیدگاه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که منشأ آن، تفکر عزتمندانه منشور انقلاب اسلامی درباره زن است اظهار داشت: زن مسلمان ایرانی، محجبه، عفیف و شریف و در عین حال در متن و مرکز است؛ یک زن می تواند سنگر خانواده را پاکیزه نگاه دارد و در عرصه سیاسی و اجتماعی، سنگرسازی جدید و فتوحات بزرگ نیز داشته باشد؛ این الگو، راهگشا و الگوی زن مسلمان ایرانی است.

تقی نجمی جانشین سپاه شهدای استان نیز در این همایش ضمن مقایسه جایگاه زن در شرق و غرب گفت: نگاه غرب به زن، نگاهی ابزاری و در راستای اهداف سیاسی، اقتصادی و... غرب است و الگوی سوم زن مسلمان، نقطه مقابل این نگاه است.

وی ادامه داد: زنان پس از انقلاب اسلامی، در امنیت و آرامش در تمامی عرصه ها حضور فعال دارند و این از دستاوردهای انقلاب اسلامی برای زنان بود.

وی ضمن تأکید بر اینکه حجاب و عفاف تأثیرات مختلفی در جامعه دارد گفت: آرامش روانی، امنیت اجتماعی و استحکام پیوند خانوادگی از اثرات حجاف و عفاف در جامعه است و بانوان شاغل در دستگاه های اجرایی باید به عنوان سفیر حجاب و عفاف برای ترویج این فرهنگ در جامعه  تلاش کنند.

وی تصریح کرد: ایجاد شکاف بین مردم و مسئولین نظام، از توطئه های دشمن است و کارکنان دستگاه های اجرایی با تکریم ارباب رجوع و تسریع در حل مشکلات و رسیدگی به درخواست ها، با این توطئه مبارزه می کنند.

تقدیر از خانواده شهدا و کارکنان با حجاب برتر، بخش پایانی این همایش بود.

خبرنگار : دانش آموز: آتنا کریمیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار