معاون تربیتبدنی و سلامت آموزش و پرورش خبر داد
برنامه آموزش و پروش برای ساخت سالنهای ورزشی 250 متری با اولویت مدارس دخترانه
حمیدی: عضلات شانهای در دانشآموزان باید تقویت شود
تهران (پانا) _ معاون تربیتبدنی و سلامت آموزش و پرورش از ساخت سالنهای ورزشی ۲۵۰متری با اولویت مدارس دخترانه خبر داد.
دوره تربیت مدرس مدیریت، حفظ و نگهداری مجتمعهای آموزشی ورزشی کشور صبح امروز با حضور معاون تربیتبدنی و سلامت و معاون آموزش ابتدایی آموزش و پروزش در اردوگاه شهیدباهنر برگزار شد.
مهرزاد حمیدی در این دوره آموزشی گفت: «این برنامه زمینهای برای برگزاری دورههای تربیت معلم است که اولویت ما بر روی مدارس ابتدایی است.»
معاون تربیتبدنی و سلامت آموزش و پرورش ادامه داد: «در کشور ما سواد حرکتی پایه اصلی ورزش همگانی و قهرمانی است. سواد حرکتی توسعه مهارتهای بنیادین حرکتی است که به کودک اجازه میدهد تا با انگیزه و کنترل در یک طیف وسیع، از فعالیتهای بدنی و شرایط چالش برانگیز و در شرایط محیطی واکنش مناسب جسمی را نشان دهد.»
او افزود: «دروس تربیت بدنی دومین مقوله مهم تعلیم و تربیت در نظامهای جهانی است. ما نباید دانشآموزان را گلخانهای پرورش دهیم بلکه باید متکی به نظام پرورش استعدادها با توجه به رویکرد ملی و غربالگری ملی باشیم.»
حمیدی گفت: «دانشآموزان در کلاس درس تربیتبدنی باید آموزش ببینند تا بتوانند در آینده زندگی فعال داشته باشد. پایه حرفهای و قهرمانی در دنیا بر روی ورزش دانشآموزی سوار است. تمام رشتههای ورزشی دنیا همگی مدل خاص خود را دارد، هر فوق برنامهای که در مدرسه اتفاق میافتد عین برنامه است.»
او ادامه داد: «امروز به دنبال ساختن سالنهای ورزشی ۲۵۰ متری با اولویت مدارس دخترانه هستیم تا در فضاهای کوچک با ابزارهای متناسب با سن دانشآموزان، آنها بتوانند کارهای پایه و ژیمناستیک را انجام دهند. عضلات شانهای در دانشآموزان باید تقویت شود تا نیازهای حرکتی و فعالیتهای حرکتی آنها را در آینده برطرف کند.»
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: «دانشآموزان باید بتوانند در موقعیتهای چالشبرانگیز با استفاده از فعالیتهای ورزشی بدن خود را مدیریت کنند تا زندگی موفقی داشته باشند در غیر این صوزت کودک تنبل خواهد شد و حرکت از آینده زندگیاش زدوده میشود.»
حمیدی بر طراحی و ساخت سالنهای ورزشی با تیپ ۴ و ۵ درون مدارس تاکید کرد و گفت: «یک سیاست باید حاکم شود که هرکس و هر دستگاهی که میخواهد سالنی بسازد با حفظ مالکیت خود در کنار مدرسه آن را احداث کند.»
حمیدی در پایان بر پشتوانهسازی و استعدادیابی در دانشآموزان تاکید کرد و گفت: «آمادگی جسمانی در دانشآموزان کم شده است و تا دیر نشده باید به سواد حرکتی و افزایش توانایی حرکت در نسل آینده توجه کنیم.»
ارسال دیدگاه