گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش؛

حرکت به سمت تغییر باید از آموزش و پرورش شکل گیرد

تهران‌ (پانا) - گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش در دیدار با اعضای ستاد مرکزی فرهنگیان دکتر پزشکیان، گفت‌ حرکت به سمت تغییر باید از آموزش و پرورش شکل گیرد.

کد مطلب: ۱۴۹۴۸۸۷
لینک کوتاه کپی شد
حرکت به سمت تغییر باید از آموزش و پرورش شکل گیرد

علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در دیدار با اعضای ستاد مرکزی فرهنگیان مسعود پزشکیان، گفت: تلاش‌های بی‌شائبه شما عزیزان در موفقیت دولت چهاردهم بی‌بدیل است و از صمیم قلب برای شما آرزوی موفقیت می‌کنم؛ اگر شبکه و تشکیلات بزرگ فرهنگیان در سراسر کشور نبود قطعا به پیروزی رسیدن کاری بسیار دشوار بود.

کاظمی با قدردانی از سید‌محمد بطحایی و تیم همراه و همدل او در سراسر کشور، گفت: من تمامی داشته‌های خود را مدیون اساتیدی چون ایشان هستم و امیدوارم قدردان تلاش‌های ایشان باشم.

گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه دیدگاه‌های جامعه معلمان برای من بسیار مهم است‌، اظهار کرد: آموزش و پرورش انباشتی از مشکلات مزمن‌، پیچیده و متعدد در طول ۴۴ سال گذشته دارد که فقط با یک عزم ملی و حمایت شما عزیزان قابل حل و فصل خواهد بود.

وی خاطر‌نشان کرد: به‌عنوان کسی که در وسط میدان هستم‌، دست طلب به همگی شما دراز می‌کنم چرا که تا آموزش و پرورش در صدر قرار نگیرد تحول در آن شکل نمی‌گیرد.

کاظمی اصلی‌ترین برنامه خود در کوتاه مدت را آغاز سال تحصیلی با نشاط در مهرماه عنوان کرد و افزود: بازگشایی با‌شکوه مدارس در مهرماه باید با رضایت‌مندی معلمان، دانش‌آموزان و اولیای آن‌ها شکل گیرد‌.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش‌ با تاکید بر اینکه باید نظام مدیریتی مبتنی بر شایسته‌سالاری‌، توانمندی و شایسته‌گزینی در چهارچوب دیدگاه‌های دولت شکل گیرد‌، تصریح کرد: حرکت به سمت تغییر باید از آموزش و پرورش شروع شود و تا آموزش و پرورش متحول نگردد جامعه به پیشرفت نخواهد رسید.

وی حفظ جایگاه و اقتدار آموزش و پرورش و تغییرات را حق دولت دانست و گفت: روح حاکم بر تغییر و تحولات باید مبتنی بر شایسته‌سالاری و پرهیز از سیاست‌زدگی باشد؛ پیمودن این مسیر، میسر نیست جز با توکل و توسل به خداوند منان و همراهی همگی دغدغه‌مندان حوزه آموزش و پرورش.

در این دیدار صمیمی برخی روسای ستادهای فرهنگیان استانی و مرکزی به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند که گزیده‌ای از آن در ادامه خواهد آمد.

سخنگوی ستاد استان البرز در دیدار اعضای ستاد مرکزی فرهنگیان دکتر پزشکیان با گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد‌: مهم‌تر از رای اعتماد مجلس، گرفتن رای اعتماد از معلمان است.

سالار قاسمی، با بیان اینکه در شرایط سخت کشور امروز ایران نیاز به فداکاری دارد، اظهار کرد: فرهنگیان داوطلبانه پای صندوق‌های رای ناظر دکتر پزشکیان بودند.

وی با اشاره به این جمله از  دکتر پزشکیان که بر عهدی که بستیم هستیم، گفت: رئیس‌جمهور آخرین سنگر نجات کشور است و اگر موفق نشویم دیگر چپ و راست و صندوق رأیی نیست.

قاسمی تصریح کرد‌‌: شرایط آموزش و پرورش کشور ابر چالش شده است؛ ناترازی مالی، بحران کیفیت، بحران مدیریت و از همه مهم‌تر از اینها سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی است که‌ از بین رفته است.

سخنگوی ستاد استان البرز تاکید کرد‌: مهم‌تر از رأی اعتماد مجلس، گرفتن رأی اعتماد از معلمان است و حفظ این اعتماد بسیار مهم است.

در ادامه مجتبی زینی‌وند از اعضای ستاد فرهنگیان پزشکیان با اشاره به اینکه ما به حمایت از دکتر کاظمی گرد هم آمدیم، گفت: حزب اعتدال توسعه با صدور بیانیه‌ای حمایت قاطع خود را اعلام کرده است؛ دکتر کاظمی به ظرایف آموزش و پرورش آگاه هستند و به خوبی به چالش‌های آن اشراف دارند.

وی در‌ ادامه به مسئولیت‌های وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: وزیر آموزش و پرورش در کنار همه مأموریت‌ها به عنوان نهاد راهبردی، مسئولیت انسجام هویت ملی را بر عهده دارد‌؛ هرچند با ساختارهای متصلب اداری مواجه هستیم ولی با وجود همه این مشکلات باید  به تعمیق هویت ملی دانش‌آموزان پرداخته شود.

وی با اشاره به اینکه وزیر نباید در حصار وزارتخانه بماند، گفت‌: انتظار می‌رود وزیر به‌صورت‌ سرزده به مدارس برود و اقتضائات مدرسه را درک کنند‌.

زینی‌وند بیان کرد: امروز چیزی که به عنوان بخشنامه به مدارس می‌رود با شرایط مدرسه همخوان نیست بنابراین وزیر آموزش‌ و‌ پرورش باید با توجه به همه مشکلات پیش‌رو برای اهداف تعلیم و تربیت تلاش شبانه‌روزی داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار