‌معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛

جذب‌ ۸ هزار هنرآموز برای تأمین نیروی انسانی هنرستان‌ها‌

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش از جذب ۸ هزار داوطلب به‌عنوان هنرآموز خبر داد و گفت معلم یکی از ارکان اساسی نظام تعلیم و تربیت است که زمینه اجرای تحول در آموزش و پرورش را فراهم می‌‌کند.

کد مطلب: ۱۴۸۹۸۸۳
لینک کوتاه کپی شد
جذب‌ ۸ هزار هنرآموز برای تأمین نیروی انسانی هنرستان‌ها‌

محمدمهدی کاظمی درباره اهمیت جایگاه معلم در فرایند تعلیم و تربیت، گفت: معلم یکی از ارکان اساسی نظام تعلیم و تربیت است که زمینه اجرای تحول در آموزش و پرورش را فراهم می‌‌کند.

وی افزود: یکی از رویکردها و برنامه‌های تحولی وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم، ارتقای توانمندی و توسعه حرفه‌ای معلمان است.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اهمیت نحوه جذب و بکارگیری معلم توانمند گفت: شیوه پذیرش معلمان بر‌اساس الگوی شایستگی برای جذب بهترین‌ها برای این شغل شریف صورت می‌پذیرد که این مهم از سال گذشته برای اولین بار در سطح گسترده در بین دستگاه‌های دولتی اجرا شد.

وی اضافه کرد: در این الگو، داوطلبان پس از کسب حدنصاب نمره آزمون کتبی، وارد فرایند ارزیابی تکمیلی شده و در این فرایند شایستگی‌های عمومی، حرفه‌ای و تخصصی داوطلبان سنجیده‌ می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به جزئیات کانون‌های ارزیابی، گفت: براساس این الگو، از طریق ۱۲۵ نشانگر، ۱۳ شایستگی داوطلبان مورد ارزیابی دقیق و مطلوب قرار می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: در آزمون استخدامی دبیری و هنرآموزی، قریب به ۲۵ هزار داوطلب با هدف تامین بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز دوره آموزش متوسطه پذیرفته می‌شوند که این تعداد در ۳۷ گروه شغلی دبیری و هنرآموزی خواهد بود.

محمدمهدی کاظمی‌ تاکید کرد: در این آزمون، ۸ هزار داوطلب به عنوان هنرآموز به منظور تدریس دروس تخصصی رشته‌های هنرستانی پذیرش می‌شوند.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش با تاکید بر رویکرد تحولی در جذب معلمان گفت: به‌منظور جذب بهترین‌ها برای جایگاه معلمی، بیش از ۷ هزار کانون ارزیابی برای بررسی داوطلبان پذیرش‌شده در مرحله اول تشکیل شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار