نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه همدان:

دانش‌آموزان هنرمند مانند شمشیرزن در کنار امام حسین (ع) هستند

همدان (پانا) - نماینده ولی‌فقیه همدان در آیین اختتامیه جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» با حضور دانش‌آموزان پسر و مسئولین فرهنگی همدان، بیان کرد: دانش‌آموزان هنرمند مانند شمشیرزن در کنار امام حسین (ع) هستند.

کد مطلب: ۱۴۸۹۹۱۸
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان هنرمند مانند شمشیرزن در کنار امام حسین (ع) هستند

حبیب‌الله شعبانی‌موثقی در آیین اختتامیه جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» گفت: دو جریان همواره در جامعه اتفاق افتاده، جریانی که باور داریم انسانی است و جریانی که به دنبال موضوعات ضد ارزشی است‌ که نامش را جریان حق و باطل می‌گذاریم. این جریان حق و باطل همیشه باهم در حال جنگ بودند؛ از زمان قابیل و هابیل شروع شده و اکنون نیز در جریان مردم غزه و اسرائیل و رژیم صهیونسیتی ادامه دارد. 

وی تصریح کرد: جریان حق و باطل وقتی می‌خواهد در جامعه موفق شود، نمی‌تواند نسبت به هنر بی‌توجه باشد. جریان باطل یا شیطانی اگر در طول تاریخ توانست‌ موفق شود از هنر استفاده کرد، برای مثال در زمان حضرت موسی یک نفر می‌خواست مردم را گوساله‌پرست کند، پس طلاها را ذوب کرد و با آن‌ یک مجسمه هنرمندانه همراه صدای حیوان درست کرد. 

شعبانی بیان کرد: او استفاده منفی از هنر کرد و مردم فریب او را خوردند. امروز در دنیا رسانه‌ها،  فیلم، سریال و ماهواره‌ها می‌خواهند جریان و فکر خود را در جامعه تزریق کنند، پس از هنر استفاده می‌کنند. وقتی شما فیلم یا سریالی را تماشا می‌کنید، ذهن شما در اختیار سازنده فیلم قرار می‌گیرد.

امام جمعه همدان گفت: در ایام ماه محرم وقتی یک نفر ساده حرف می‌زند کسی به او توجه نمی‌کند اما وقتی شروع کند شعر خواندن، مخاطب تحت تاثیر قرار می‌گیرد. هنر دارای قدرت نفوذ در مخاطب است و می‌تواند ادراک مخاطب را تحت تاثیر قرار داده و در اختیار هنرمند قرار دهد. 

وی اظهار داشت: خداوند هنر را به شما دانش‌آموزان عطا کرده و می‌توانید آن در اختیار ارزش‌ها قرار دهید و از آن استفاده درست داشته باشید. وی توصیه کرد که اگر می‌خواهید فلسفه هنری داشته باشید کتابی به نام «اسارت در هنر و علل انحراف در آن» را مطالعه کنید. 

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان تصریح کرد: شما امروز هنر خود را در اختیار راهی که امام حسین طی کرده قرار داده‌اید. هزار سال پیش، یک نفر کنار امام حسین (ع) شمشیر می‌زد و شما، هزار سال بعد، هنر خود را در راه پیروی از امام حسین (ع) استفاده می‌کنید.

حبیب‌الله شعبانی‌موثقی عنوان کرد: شما دانش‌آموزان هنرمند مانند شمشیرزن کنار امام حسین (ع) هستید. گاهی هنر شما شمشیرتان است و گاهی نترسیدن از مرگ در کنار حسین (ع) شمشیر شماست. شما خیلی باید هنرمند باشید که در کنار امام حسین (ع) در مقابل لشکریان دشمن نهراسید و با آن‌ها بجنگید.

وی گفت: هنر یک دانش‌آموز حفظ استقلال ذهنی‌ خود و تحت تاثیر قرار نگرفتن در مقابل تهاجمات فرهنگی در فضای مجازی است. دانش‌آموزان هنرمندان باید هنر را در اختیار و خدمت به کشور خود استفاده کرده و راه هنرمندان قدیمی را ادامه دهند.

دانش‌آموز خبرنگار پانا: شیما ویس‌مرادی 

 

نویسنده : شیما ویس مرادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار