مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان:

خواهر دباغ نمونه‌ای کامل از یک بانوی مبارز انقلابی است

همدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در مصاحبه‌ای با خبرنگار پانا ضمن عرض ویژگی‌های بانو دباغ عنوان کرد: خواهر دباغ نمونه‌ای بارز و کامل از یک بانوی مبارز و مجاهد انقلابی است.

کد مطلب: ۱۴۸۹۹۱۰
لینک کوتاه کپی شد
خواهر دباغ نمونه‌ای کامل از یک بانوی مبارز انقلابی است

 

 

رسول شیدایی در مراسم اختامیه جشنواره فرهنگی - هنری امید فردا و گرامی داشت یاد و خاطره خواهر طاهره دباغ، گفت: بانو دباغ از جمله کسانی بودند که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در کنار امام خمینی (ره) بودند و همراه امام‌خمینی (ره) و یارانش تلاش‌های زیادی را برای پیروزی انقلاب اسلامی به عمل آورد.

وی تصریح کرد: چندین دفعه نیرو‌های ساواک وی را دستگیر کردند و برای اینکه بتوانند از او حرف بکشند، او را شکنجه کردند و برای خانواده‌ این بانوی بزرگوار مزاحمت‌هایی ایجاد کردند؛ اما خواهر دباغ هربار در برابر این شکنجه‌ها سکوت می‌کرد و مقاومت‌ نشان می‌داد.

رسول شیدایی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی وی فرماندهی سپاه استان همدان را عهده‌دار شد و در طی این چند سال تلاش‌های بسیاری برای مردم شریف همدان کرد؛  بعدها وی نماینده منتخب مردم همدان در مجلس شورای اسلامی شد و خدمات ارزنده‌ای را در این عرصه به ملت بزرگ همدان ارائه داد.

وی اظهار داشت: این بانوی مبارز هویت دینی و مذهبی ایرانیان را با فداکاری‌های خویش به جهانیان نشان داد و توانست ثابت کند که بانوان ایران عزیز چقدر می‌توانند در جامعه حضور فعال داشته باشند و برای پیشرفت، توسعه و آبادی و آبادانی کشور خود تلاش و کوشش کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان در پایان خاطر نشان شد: دانش‌آموزان ما می‌توانند در فعالیت‌های مبارزاتی شرکت داشته باشند که این امر می‌تواند با الگو گرفتن از دو ویژگی عمده خواهر دباغ باشد. ویژگی اول حفظ هویت دینی و مذهبی است و ویژگی دوم پایبندی وی به نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.

دانش‌آموز خبرنگاران پانا: نازنین‌زهرا مرادی و شیما ویس‌مرادی

 

نویسنده : شیما ویس‌مرادی, نازنین زهرا مرادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار