حمایت مرزبانی از تجارت و داد و ستد مرزنشینان در معابر قانونی

تهران (پانا) - فرمانده مرزبانی فراجا گفت مرزبانی از تجارت و داد و ستد مرزنشینان در معابر قانونی برابر مقررات و قوانین حمایت می‌کند و خود را ملزم به برقراری امنیت مرزی و اقتصادی این تجار می‌داند.

کد مطلب: ۱۴۹۱۴۹۹
لینک کوتاه کپی شد
حمایت مرزبانی از تجارت و داد و ستد مرزنشینان در معابر قانونی

سردار احمدعلی گودرزی با بیان اینکه مرزبانان حامی کولبران قانونی هستند، گفت: فرماندهی مرزبانی فراجا از تجارت و داد و ستد مرزنشینان در معابر قانونی برابر مقررات و قوانین جاری کشور حمایت می کند و خود را ملزم به برقراری امنیت مرزی و اقتصادی این تجار می‌داند.

وی ادامه داد: لیکن با هرگونه تجاوز مرزی، تردد غیر قانونی و قاچاق کالا از معابر صعب‌العبور و کوهستانی برخورد قانونی خواهد شد و خود را ملزم به حراست از مرزهای مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌داند.

این مقام ارشد مرزبانی فراجا اظهار کرد: از سال ۱۴۰۰ قانون ساماندهی تجارت مرزی تصویب و ابلاغ شد و دولت درصدد ساماندهی و قانونی کردن تجارت مرزنشینان است، خوشبختانه در استان سیستان و بلوچستان تعدادی از بازارچه ها فعال شده و دولت پاکستان همکاری و هماهنگی لازم را به کار بسته است و امیدواریم سایر همسایگان هم با این اقدام که به سود مرزنشینان است، موافقت کنند.

براساس گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار گودرزی گفت: برابر قانون فراجا، حراست از مرزها و امنیت مرزنشینان و کشور از وظایف ذاتی و اصلی فرماندهی مرزبانی است و هر گونه تردد غیرقانونی و بدون مجوز به‌خصوص از محل‌های نامتعارف، کوهستانی و صعب العبور باعث خدشه‌دار شدن امنیت مرزهای کشور و سوءاستفاده تروریست‌ها و قاچاقچیان به خصوص قاچاقچیان کالا مانند مشروبات الکلی و سلاح و مهمات می‌شود، مقابله می‌کند لذا سربازان وطن خود را موظف به حفظ کیان و مرزهای کشور می‌دانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار