شیطان کوه بهشت گمشده در مسیر آبشار

لاهیجان(پانا)-لاهیجان همواره نظر گردشگران و مسافران استان گیلان را به خود جلب می‌کند ،شیطان‌کوه با طبیعتی بی‌نظیر و زیبا از مکان‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۹۱۵۰۲
لینک کوتاه کپی شد
شیطان کوه بهشت گمشده در مسیر آبشار

در حقیقت عمده دلیل سفر مردم به این منطقه از شهر به دلیل مناظر طبیعی و آبشار و جنگل و بوته های سر‌سبز چای و عطر خوش بوی چای از کارخانه‌های حوالی این منطقه است. در گذشته به این منطقه شاه‌نشین کوه می‌گفتند چون در قدیم بزرگان و شیخان از این کوه به صورت اختصاصی برای شکار استفاده می‌کردند. 

جالب است بدانید دلیل اینکه چرا به شیطان کوه معروف است زیرا در قدیم در میان کوه به دلیل وزش شدید بادها،صداهای وحشتناک از دل کوه به پایین منعکس می‌شد. و مردم این صداها را آواهای شیطانی می‌دانستند. بر همین اساس این کوه را شیطان کوه نام نهادند ‌.

اصلا لازم نیست که حتما با ماشین به این کوه زیبا سفر کرد. بلکه می توان پیاده هم از پله های که در کنار آن درختان گردو و انار وجود دارد. عبور کرد و از مناظر زیبای این کوه لذت برد. 

تصور کنید زمانی که می‌خواهید به بالای شیطان کوه برسید از هر سو که نظاره می‌کنید .گل بوته‌های چای به چشمانتان می‌خورد.و این حس واقعا وصف نشدنی است . که حتما باید آن را تجربه کنید تا متوجه شوید.

بعد از عبور از قسمت ورودی شیطان کوه که باید به سمت بام سبز بروید.از همان لحظه اول،مات و مبهوت زیبایی این منطقه خواهید‌شد. گل بوته‌های چایی،درختان انار و گردو و بوی طبیعت و جنگل شما.را سر‌مست می‌کند.

لازم به ذکر است همه گونه امکانات رفاهی و خدماتی داخل شیطان کوه وجود دارد.‌شیطان کوه یک قسمت حفاظت شده است و جای نگرانی برای مسافران وجود ندارد.

گفتنی است آلاچیق و میز و صندلی های مخصوص مسافران داخل محوطه شیطان کوه وجود دارد .حتی فروشگاه های مختلف و حتی رستوران‌های کوچک هم وجود دارد. که می‌توانید از آنها خرید کنید و دردل جنگل می توانیدغذای خود را میل کنید.

حتی اگر نگران تفریح فرزندان خود هستید می توانید از شهربازی آن منطقه که مخصوص بازی بچه ها تدارک دیده شده، استفاده کنید و بچه‌های خود را ساعت‌ها در آن قسمت سرگرم کنید. و حتی تله کابین برای بزرگسالان فراهم شده‌است.

در حقیقت افرادی که به شیطان کوه می آیند،طبیعت گردی و آرامش گرفتن از صدای پرندگان را تجربه خواهند‌کرد. در این کوه خانواده‌ها در کنار هم به ورزش‌های مختلف از جمله دوچرخه‌سواری می‌پردازند که بسیار هیجان انگیز است. اکثرا چهار فصل سال شیطان کوه زیبا و دیدنی است به خصوص درفصل بهار و تابستان با نشستن در یکی از آلاچیق‌های کنار این کوه بلند و خوردن یک نوشیدنی سرد.

دانش‌آموز خبر‌نگار:نوژان عارفی

 

خبرنگار : دانش آموز خبر نگار :نوژان عارفی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار