مصرف کالاهای داخلی موجب افزایش تولید و رفع بیکاری خواهد شد

ارومیه (پانا) معاون امورصنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: مصرف کالاهای خارجی موجب بیکاری هموطنان و صادرات شغل می شود.

کد مطلب: ۸۱۵۴۳۳
لینک کوتاه کپی شد
مصرف کالاهای داخلی موجب افزایش تولید و رفع بیکاری خواهد شد

علی اکبری افزایش نرخ بیکاری را از تبعات مصرف کالاهای خارجی عنوان کرد و افزود: مصرف کالاهای خارجی موجب بالا رفتن نرخ بیکاری در کشور و صادر کردن اشتغال و تولید به خارج از کشور می شود.

وی مصرف کالاهای خارجی را برابر با ضعیف شدن تولید کنندگان داخلی دانست و اضافه کرد: مصرف کالاهای داخلی موجب تقویت تولید کنندگان و افزایش تولید و فروش هرچه بیشتر کالاها در کشور می شود.

علی اکبری رونق در بخش های خدمات و تجارت و همچنین افزایش ثروت ملی و استانی را از دیگر مزایای مصرف کالاهای داخلی برشمرد و اظهار داشت: امیدواریم با تحقق شعار امسال که حمایت از تولید داخلی است شاهد ترجیح دادن کالاهای ایرانی به خارجی توسط هموطنان و رونق تولید، اشتغال و اقتصاد باشیم.

وی در رابطه با صادرات محصولات تولیدی استان و رقابت آن با محصولات خارجی گفت: استان آذربایجان غربی به عنوان قطب تولید سیمان، محصولات پتروشیمی، درب های ضد سرقت و دندان مصنوعی یکی از صادرکنندگان این محصولات به کشورهای خارجی می باشد.

علی اکبری ارتقای کیفیت و ارائه محصول با قیمت مناسب را از جمله راهکارهای افزایش رغبت مردم به خرید کالای داخلی مطرح و تصریح کرد: تلاش بر این است که واحدهای تولیدی بخش تحقیق و توسعه (R&D) را توسعه دهند تا نیازهای بازار به شکل دقیق شناسایی شده و کالاهای مورد نظر مصرف کنندگان تولید عرضه شود.

وی خاطر نشان کرد: امسال با افزایش ارتباط صنعت با دانشگاه به رفع مشکلات واحدهای تولیدی در حوزه ی علمی و ارتقای کیفیت محصولات تولیدیشان بیش از پیش کمک خواهیم کرد.

معاون امور صنایع صنعت، معدن و تجارت کمک به تامین منابع مالی مورد نیاز واحد های تولیدی در جهت تولید مواد اولیه را از برنامه های این سازمان در سال جاری عنوان کرد و گفت: کمک به تامین منابع مالی واحدهای تولیدی موجب کاهش قیمت تمام شده کالا و عرضه کالا با قیمت مناسب خواهد شد.

علی اکبری اضافه کرد: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولیدی استان نیز در جهت رفع مشکلات و کمک گرفتن از بانک های عامل در جهت تامین نیازهای واحدهای تولیدی به شکل فعال جلسات متعددی را در این زمینه برگزار می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار