مدیر کل کانون استان در نخستین جلسه انجمن ادبی کانون تبریز:

انجمن ‌ادبی محفلی برای تربیت نویسندگان و شاعران توانمند است

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان آذربایجان شرقی درنخستین جلسه انجمن ادبی کانون تبریز که با حضور حسین مهرنگ استاد ادبیات دانشگاه و جمعی از اعضای نوجوانان برگزار شد، گفت: شکل‌گیری انجمن‌های ادبی کانون سرآغازی برای تربیت نویسندگان و شاعرانی توانمند باشد.

کد مطلب: ۶۵۱۸۴۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از آذربایجان شرقی، هادی یوسف زاده افتتاح انجمن‌های ادبی را مطالبه به حق کودکان و نوجوانان دانست و با تاکید بر رفع موانع احتمالی از اهتمام مسئولان کانون استان برای فعال کردن این انجمن‌ها در تمام مراکز استان خبرداد .

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان آذربایجان شرقی هدف از تشکیل انجمن‌های ادبی در کانون را استفاده از گذرگاه ادبیات برای تربیت انسان‌هایی متعالی و دارای کمال دانست و اظهار داشت: در این مسیر اگر توانستیم نویسنده یا شاعری توانمند شویم کار را کاملتر انجام داده‌ایم .

یوسف زاده در ادامه به خلأ و کمبود شعر کودک و نوجوان در استان اشاره کرد و خطاب به اعضای انجمن ادبی گفت: اعضای انجمن به دنبال تقویت شعر نوجوان باشند و تلاش کنند تا در همین دنیای نوجوانی که هستند، شعر بگویند .

در ادامه حسین مهرنگ در این مراسم که با محوریت سعدی‌خوانی برگزار شد، کودکان و نوجوانان را به رعایت اخلاق، احسان و نیکوکاری توصیه کرد و با تشریح چند حکایت از بوستان سعدی در این باب افزود: متون کهن ایرانی نمایانگر سبک زندگی ایرانی اسلامی هستند و بایستی به این متون در بحث پرورش فکر و ذهن کودکان بهای بیشتری داده شود .

در پایان چند تن از نوجوانان آثار ادبی خود را قرائت کردند و حضار نظرات خود را در رابطه با این آثار بیان کردند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار