استاندار خراسان رضوی:

فرهنگ سازی حفظ محیط زیست در مدارس کار بزرگ‌و ارزشمندی ست

استاندار خراسان رضوی گفت:باید فرهنگ پاسداری و حفظ و حراست از آب و خاک و هوا به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود تا به توسعه پایدار و متوازن دست پیدا کنیم.

کد مطلب: ۴۱۰۹۰۶
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی ، علیرضا رشیدیان صبح امروز در همایش مدرسه سبز، نماد توسعه پایدار، و افتتاح مدرسه جامع محیط زیستی (جم) برای نخستین بار در کشور در مشهد ، که باحضور معاون رئیس جمهور و رییس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور در محل سالن همایش های مرکز تربیت معلم شهید هاشمی نژاد مشهد برگزار شد اظهار داشت: در ابتدا لازم است از اقدام خیرخواهانه سرکار خانم برزگر مادر گرانقدر خانم ابتکار معاون رئیس جمهور بابت اهدای این زمین برای ساخت یک مدرسه محیط زیستی تقدیر ویژه ای داشته باشیم.
وی اظهار داشت: درس همراهی با محیط زیست و طبیعت در آموزه های دینی و مذهبی ما همواره موردتوجه بوده است.
رشیدیان گفت: مردم کشور ما به واسطه ارزش های دینی و ملی خود اعتقاد زیادی به حفاظت از محیط زیست دارند اما امروز دور شدن از برخی از ارزش ها باعث می شود در این زمینه دچار ضعف هایی باشیم.
وی گفت: راه اندازی مدارس محیط زیستی در استان نباید موجب شود تنها محدود به یک منطقه یا محدوده خاص باشد، باید فرهنگ پاسداری و حفظ و حراست از آب و خاک و هوا به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود تا به توسعه پایدار و متوازن دست پیدا کنیم.
استاندار خراسان رضوی بر توجه به پیوست محیط زیست در اجرای پروژه های مختلف در استان تاکید کرد و گفت: امروز نیاز داریم تا باشتاب و سرعت بیشتری در این بخش فرهنگ سازی کرده و وارد عمل شویم.
وی خاطرنشان ساخت : گسترش فرهنگ حفاظت از محیط زیست در مدارس کار بزرگی ست که امروز با همت آموزش و پرورش و سازمان حفاظت محیط زیست آغاز می شود.
یادآور می شود تفاهم‌نامه‌ی احداث نخستین هنرستان محیط‌زیستی خراسان‌رضوی امضا شد.
این تفاهم‌نامه با هدف ارتقای نگرش دانش‌آموزان به محیط زیست و همچنین یادگیری مهارت‌های شناسایی مخاطرات محیط زیست توسط آموزش و پرورش و محیط زیست کشور به امضا رسید.
معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست، علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی و سیدجواد حسینی مدیرکل آموزش و پروش خراسان رضوی امضاکنندگان این تفاهم‌نامه بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار