وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

کارهای فاخر و ارزشمندی در دولت شهید رئیسی انجام شد

تهران (پانا)- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در سال‌های عمر دولت سیزدهم روزهای خوبی را در زمینه فرهنگ و هنر پشت سر گذاشتیم.

کد مطلب: ۱۴۹۰۳۴۸
لینک کوتاه کپی شد
کارهای فاخر و ارزشمندی در دولت شهید رئیسی انجام شد

محمدمهدی اسماعیلی در مراسم افتتاح تالار مرکزی یزد با اشاره به اینکه این مجموعه قرار بود با حضور شخص رئیس جمهور شهید افتتاح شود ولی تقدیر الهی در شهادت او بود، اظهار کرد: هرچند ما این شخصیت بزرگ را از دست دادیم ولی مسیری که ایشان ایجاد کردند، ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در این دو ماه که از شهادت شهید آیت‌الله رئیسی گذشته تمام برنامه‌های کشور با دقت برگزار شد، ادامه داد: طی این مدت حرکت رو به جلوی کشور ادامه داشت و دو انتخابات در فاصله یک هفته با لحاظ کردن تمام اقتضائات آن هم برگزار شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: در این سال‌های عمر دولت سیزدهم روزهای خوبی را در زمینه فرهنگ و هنر پشت سر گذاشتیم.

وی افزود: قبل از دولت سیزدهم برای تالار مرکزی یزد حدود ۵۱ میلیون تومان هزینه شده بود ولی در این سه سال ۲۲۰ میلیارد تومان هزینه کردیم و زیباترین سالن فرهنگی با تجهیزات مدرن توسط جوانان ایرانی افتتاح شد.

اسماعیلی با بیان اینکه این مجموعه یک اثر فاخر و هدیه و پیشکش دولت شهید رئیسی به مردم اهل هنر یزد است، عنوان کرد: در این سه سال بودجه فرهنگی استان‌ها حدود ۴۰۰ درصد رشد داشته و امروز که وزارت را تحویل می‌دهیم، بودجه فرهنگ به ۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده و در نهاد کتابخانه‌ها و مجموعه‌های تحت نظر وزارت ارشاد نیز این رشد بودجه اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به اینکه به قرارگاه شهید آوینی حدود ۱۱ میلیارد تومان اختصاص یافت، تصریح کرد: به واسطه اعطای این اعتبار، جمع قابل‌توجهی از جوانان یزدی در حال حفظ قرآن کریم هستند.

اسماعیلی افزود: مرجعیت فرهنگ و هنر در وزارت ارشاد و همچنین تهیه اسناد بالادستی در بخش‌های مختلف تهیه شد و در این دولت که دشمنان تبلیغ می‌کردند که دولت سیزدهم با عرصه فرهنگ و هنر ارتباطی ندارد، پر رونق‌ترین دوران فرهنگ و هنر شکل گرفت. در سال گذشته بالاترین رقم فروش اقلام فرهنگی ثبت شد.

وی با تاکید بر اینکه کارهای فاخر و ارزشمندی که در دولت شهید رئیسی انجام شد، برای اصحاب فرهنگ و هنر به یادگار مانده است، عنوان کرد: اقدامات خوبی در استان یزد در زمینه فرهنگ و هنر ایجاد شد و این موضوع مختص یزد نیست و از این دست پروژه‌های نیمه‌تمام که برخی از آن‌ها نزدیک به دو دهه دچار وقفه شده بود، در سراسر کشور آماده بهره‌برداری شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: وقتی زیبایی و مدرنیت مجموعه‌های فرهنگی که در سال‌های اخیر در کشور ایجاد شده با مجموعه‌های برخی کشورها مثل ترکیه مقایسه می‌کنیم، پیشرفت و جلوتر بودن کشور را مشاهده می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار