معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

باید پیوند جدی بین مسائل آموزشی و پرورشی رقم بخورد

نیشابور(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: باید پیوند جدی بین مسائل آموزشی و پرورشی رقم بخورد.

کد مطلب: ۱۴۹۰۲۱۵
لینک کوتاه کپی شد

حجت الاسلام محمدحسین پورثانی در جمع شرکت کنندگان رویداد تخصصی تربیت مربیان ارشد اردویی کشور در نیشابور گفت: ما در حوزه معاونت پرورشی یک برنامه‌ریزی مسئله محور را در مشورت با صدنفر از سراسر کشور شروع کردیم و مسائل حوزه پرورشی  را مورد بررسی قرار داده که ثمره 23 مسئله به عنوان مسائل اصلی حوزه پرورشی شناسایی شد. 

وی افزود: در مشورت با هزار نفر از شبکه مخاطبین ما شامل معاونین پرورشی و تربیت بدنی ادارات، اولیا دانش‌آموزان و مدیران و مربیان تربیتی و دانش‌آموزان منتخب در حوزه فرهنگی و هنری، قرآنی و علمی این مسایل به اشتراک گذاشته شد. 

پورثانی با اشاره به لزوم پرورش در کنار آموزش اظهار کرد: یکی از مسائل جدی که امروز ما با آن مواجه هستیم وجود دو آزادراه آموزش و پرورش است که این دو هر کدام به سویی حرکت می‌کنند و گاهی با هم تلاقی هم دارند ولی در این تلاقی هیچ اتفاق و پیوند جدی بین مسائل آموزشی و پرورشی رقم نمی‌خورد. 

وی افزود: اگر واقع بین باشیم امروز دانش آموز ما در سال 1403 شاید 20 سال جلوتر از زمان خود زندگی می‌کند، الان دانش‌آموز ما خیلی ساده با یک جستجو در اینترنت می‌تواند خیلی نکات بهتری از آنچه که معلم به او درس داده را متوجه می‌شود‌.

وی با اشاره به اینکه ما در فضای دانش آموز زیست نمی‌کنیم افزود: ما باید از خود بپرسیم که توانستیم اقتضائات یک نوجوان را در فضای مجازی و متاورس و هوش مصنوعی درک می‌کنیم؛ فضای دانش آموزی باید مربی محور باشد یعنی اگر ما دانش‌آموز را اردو می‌بریم، مربی باید در تمام حالات با دانش‌آموز باشد و در کنار او زیست کند.

وی خاطر نشان کرد: ما چون نمی‌توانیم اقتضائات و نیازهای دانش‌آموز را درک کنیم؛ نمی‌توانیم براساس نیازهای او برنامه ریزی کنیم و از ظرفیت‌هایی که داریم استفاده نمی‌کنیم و امید داریم این برنامه‌ها باعث رشد شما و دانش‌آموزان و درنهایت رشد ما شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار