در دیدار شهردار طبس با مدیران كل مطرح شد

باغ گلشن طبس در آستانه ثبت جهانی/ پارك بانوان احداث می شود

خبرگزاری پانا: شهردار طبس در دیدارهای جداگانه با مدیران كل میراث فرهنگی و اوقاف استان خراسان جنوبی درباره وضعیت بهسازی بوستان ها و باغ گلشن طبس گفت و گو كرد.

کد مطلب: ۲۵۵۰۰۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا علی اشرفیان در دیدار با مدیركل میراث فرهنگی خراسان جنوبی خواهان تسریع در عملیات اجرایی طرح بهسازی پیاده روهای باغ گلشن بر اساس استانداردهای جهانی این باغ شد.

وی ضمن تقدیر از نگاه ویژه اداره كل میراث فرهنگی خراسان جنوبی به شهرستان طبس گفت: ثبت جهانی باغ گلشن كه سالهاست توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری طبس مورد پیگیری می باشد، مستلزم مطابقت شكل و نمای این باغ با استاندارد جهانی باغ های معروف دنیاست.

وی تصریح كرد: به همین منظور اخیرا عملیات اجرایی بهسازی پیاده روها، دیوارها، روشنایی و فضای سبز باغ گلشن طبس برابر با معیارهای استاندارد جهانی در حال اجرا می باشد.

مدیركل میراث فرهنگی استان خراسان جنوبی نیز در این دیدار ضمن تاكید برای كیفیت انجام كار در حوزه زیباسازی باغ گلشن طبس گفت: این باغ با توجه به سابقه طولانی، نوع فضای سبز و چیدمان داخلی آن یكی از بهترین باغ های كشور است و باید در راستای ثبت جهانی آن هرچه سریعتر اقدام شود.

حسن رمضانی از همكاری ارزشمند شهردار طبس در بهسازی باغ تاریخی گلشن تقدیر كرد و افزود: به كارشناسان اداره كل میراث فرهنگی خراسان جنوبی تاكید كرده ام نسبت به دارایی های فرهنگی و تاریخی شهرستان طبس حساسیت ویژه ای داشته باشند و بر اساس قوانین سازمان میراث فرهنگی به بسترسازی برای ثبت جهانی باغ گلشن اقدام نمایند.

شهردار طبس همچنین در دیداری جداگانه با حجت‌الاسلام و المسلمین محمدطاهر گرایلی مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی و علی اشرفیان شهردار طبس در خصوص اجرای دو طرح عام المنفعه دیدار و گفت و گو كردند.

در این دیدار پیرامون احداث پارك بانوان در 24 متری بازك و احداث بوستان در كوچه آیت الله واعظ طبسی 20 گفت و گو شد كه مقرر گردید در جلسه ای با حضور معان توسعه اداره كل اوقاف استان خراسان جنوبی و كارشناسان شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر طبس موضوع واگذاری زمین های وقفی دو طرح مذكور به مجموعه مدیریت شهری و نحوه اجرای آن مورد بررسی قرار گیرد.

گفتنی است پیاده روهای باغ گلشن به كارفرمایی و نظارت اداره كل میراث فرهنگی خراسان جنوبی و اجرای شهرداری طبس در حال بهسازی و مطابقت با استانداردهای جهانی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار