مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل:

ارتقای کیفیت آموزشی به میزان توجه به کودکستان‌ها وابسته است

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل گفت ارتقای کیفیت آموزشی به میزان توجه به کودکستان‌ها وابسته است.

کد مطلب: ۱۴۳۳۹۳۶
لینک کوتاه کپی شد
ارتقای کیفیت آموزشی به میزان توجه به کودکستان‌ها وابسته است

کلام اله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل در جلسه ستاد راهبری تربیت اوان کودکی استان اظهار کرد: قسمت عمده ای از توانایی ها و مهارت های انسان در دوره کودکی شکل می گیرد و بی توجهی به این دوران باعث بروز چالش های جدی در سنین بالاتر می شود.

وی گفت: اهمیت دوران کودکی و مقطع کودکستان به اندازه ای است که ارتقای کیفیت آموزشی به میزان توجه به کودکستان ها وابسته است و تجهیز و ساماندهی این مراکز جزو اولویت‌های اصلی آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به جایگاه سازمان تعلیم و تربیت در نظام آموزشی کشور تصریح کرد: سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک و متعاقب آن ستاد راهبری تربیت اوان کودکی با هدف هماهنگی و سازمان دهی فعالیت تمام دستگاه های اجرایی در خصوص دوره کودکی تشکیل شده است و تلاش می کنیم در این ستاد با همفکری و تعامل اعضا قدم های مثبتی در راستای تربیت اوان کودکی برداریم.

صفری با مرور چالش های حوزه سنجش نوآموزان بیان کرد: سال های متمادی شاهد چالش های جدی در خصوص سنجش بدو تحصیل نوآموزان بودیم که با افزایش تعداد مراکز سنجش از ۱۰ به ۲۷ و همچنین افزایش بازه زمانی و تامین تجهیزات به روز، خوشبختانه شاهد ارتقای کیفی سنجش در استان اردبیل هستیم.

وی افزود: سنجش نوآموزان از مهر ماه شروع شده است و تا امروز بیش از ۱۰ هزار نفر از آنان مورد سنجش قرار گرفته اند.

وحید خدابنده ،معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش اردبیل نیزاظهار کرد: هدف از تشکیل ستاد راهبری تربیت اوان کودکی ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی برای شناسایی و رفع نیازهای این دوره حساس سنی است که در گام اول آن تهیه اطلس کودکی قرار دارد.

وی به تهیه اطلس کودکی در اردبیل اشاره کرد و گفت: اطلس کودکی در واقع شناسایی زیرساخت‌های موجود و برنامه ریزی برای رفع کمبودها و نیازهای دوره کودکی با مشارکت تمام دستگاه‌های دخیل است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه سازمان تعلیم و تربیت کودک دوره کودکستان را به دو بخش سه ساله اول و دوم تقسیم کرده است،ادامه داد: نگاه سازمان به دوره اول این است که کودک در سه سال اول زندگی باید در بستر خانواده رشد و تربیت یابد ولی در صورت نیاز، کودکستان‌ها نیز به عنوان کمک یار والدین نقش ایفا می‌کنند.

خدابنده بیان کرد: در دوره دوم کودکستان مباحث آموزش و تربیت مطرح است، همچنین در این دوره با تشخیص اختلالات موجود اقدامات مشاوره‌ای لازم انجام می‌شود.

وی همچنین با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری در خصوص ساماندهی امور کودکستان‌ها گفت: سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با هدف ساماندهی و تولیت امور کودکستان‌ها تشکیل شده است و ذیل آن در استان‌ها نیز معاونت آموزش ابتدایی مسؤلیت این امر را دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار