مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل:

دوره پیش‌دبستانی بهترین فرصت برای آموزش مهارت‌های زندگی است

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل گفت دوره پیش‌دبستانی بهترین فرصت برای آموزش مهارت‌های زندگی و انتقال مفاهیم دینی و تربیتی است.

کد مطلب: ۱۴۰۹۹۷۴
لینک کوتاه کپی شد
دوره پیش‌دبستانی بهترین فرصت برای آموزش مهارت‌های زندگی است

کلام اله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل در جمع کارشناسان و رابطان حوزه تعلیم و تربیت کودک این استان گفت: در عصر فناوری‌های دیجیتال و گسترش روزافزون ارتباطات، مسئولیت آموزش و پرورش سنگین‌تر است، چرا که باید زمینه لازم برای تولید ثروت به واسطه علم و تکنولوژی را فراهم کند.

وی با اشاره به جایگاه و اهمیت سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در ساختار آموزش و پرورش گفت: این سازمان با هدف سازماندهی امور کودکستان ها و مهد های کودک و تولیت آموزش کودکان از بدو تولد تا ۶ سالگی تشکیل یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تاکید بر گسترش چتر پوششی کودکستان ها اظهار کرد: دوره پیش دبستانی بهترین فرصت برای آموزش مهارت های زندگی و انتقال ارزش های دینی و تربیتی است، بنابراین تاکید بسیار زیادی بر روی توسعه کمی و کیفی آموزش های پیش دبستانی داریم.

صفری در بخش دیگری از سخنانش گفت: جزو استان هایی هستیم که در آغاز سال تحصیلی مشکلی خاصی در مدارس نداریم و امیدواریم با تلاش تمام همکاران در ارزیابی شاخص های کیفی و کمی نیز شاهد رشد آموزش و پرورش استان اردبیل باشیم.

وحید خدابنده ،معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش وپرورش استان نیزبا تاکید بر اهمیت نشست تخصصی کارشناسان و رابطان حوزه تعلیم و تربیت کودک گفت: اولین انتظار استقرار چارت سازمانی تعلیم و تربیت کودک در استان ها و مناطق است اما تا تحقق این امر موظف به مدیریت امور مربوط به کودکستان ها به بهترین نحو هستیم تا قدمی مثبتی در راستای رفع دغدغه رهبر معظم انقلاب در خصوص تربیت کودکان برداریم.

وی افزود: معاونت آموزش ابتدایی برای مدیریت امور کودکستان ها نیازمند حمایت ها و مشارکت های فرا سازمانی و درون سازمانی است. در اموری همچون برنامه های پرورشی، نظارت بر مسائل بهداشتی مشارکت دیگر بخش های آموزش و پرورش بسیار راهگشا خواهد بود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان با اشاره به زمینه های تاسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک اظهار کرد: در نخستین سالی که امور کودکستان به معاونت ابتدایی محول شد فعالیت بسیار چشمگیری در خصوص تطبیق مجوز مراکز، گزینش عوامل دخیل و توانمندسازی موسسان و مربیان انجام شد. در سال دوم نیز تمام برنامه ریزی ها باید متمرکز بر نظارت حداکثری و اجرای دقیق دستورالعمل های مرتبط باشد.

خدابنده با اشاره به صدور ۵۲۶ مجوز فعالیت کودکستان در استان اردبیل افزود: از کارشناسان و رابطان حوزه تعلیم و تربیت کودک انتظار داریم در بازدید های خود از کودکستان ها به مواردی از قبیل بررسی مجوز فعالیت، بررسی پرونده پرسنلی کارکنان، ساعت فعالیت مراکز، قرارداد ها و شهریه های دریافتی و محتوا های آموزشی نظارت حداکثری داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار