در راستای اجرای مطلوب مانور زلزله در استان سمنان؛

نشست هماهنگی کمیته اجرایی مانور سراسری زلزله و ایمنی برگزار شد

سمنان (پانا) - نشست هماهنگی کمیته اجرایی بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی، با شعار «مدارس ایمن و جامعه تاب آور» به ریاست مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۲۶۳۵۶
لینک کوتاه کپی شد
نشست هماهنگی کمیته اجرایی مانور سراسری زلزله و ایمنی برگزار شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان، در این نشست که با حضور نمایندگان فرمانداری استان سمنان، مدیرکل هلال احمر استان سمنان، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان سمنان، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان سمنان، رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان، نماینده صداوسیما و نمایندگان دستگاه های امدادی استان برگزار شد، گفت: هدف از برگزاری این مانور، آموزش همگانی در زمینه اصول پناه‌گیری در مدارس است که اگر خدای ناکرده هنگام برگزاری کلاس زلزله اتفاق افتاد، دانش‌آموز بتواند براساس استانداردهای تعریف شده پناه‌گیری کند و برای حفاظت از خود اقدامات لازم را انجام دهد.

کمال طاهریان، با بیان اینکه به منظور هماهنگی و آمادگی کامل دانش آموزان، پرسنل مدارس و همسایگان و هم محلی های مدارس استان برای مواجهه با شرایط بحرانی این مانور برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: مانور سراسری زلزله و ایمنی به صورت هماهنگ در کلیه مدارس استان در 8 آذرماه برگزار شده و تلاش می شود تا تمامی شرایط به صورت غیرمنتظره اما کنترل شده ایجاد تا میزان آمادگی مقابله با بحران سنجیده و نقاط ضعف شناسایی و در جهت رفع این نقاط برنامه ریزی شود.

وی افزود: ما در برگزاری این مانور دو وظیفه داریم؛ یکی وظیفه تکلیفی که باید مانور را بر حسب وظیفه سازمانی برگزار کنیم و دیگری وظیفه رسالتی در راستای هر چه بهتر برگزار کردن مانور، به نحوی که پس از پایان آن، دانش مقابله با بحران و زلزله دانش آموزان افزابش یافته باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان، به نقش مهم همکاری ساکنین محل با مدارس در مدیریت بحران ها اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف مهم برگزاری این مانور، هماهنگ شدن همسایگان مدارس جهت امدادرسانی اصولی و همکاری مناسب برای کمک به دانش آموزان و مربیان مدارس در زمان وقوع بحران است.

طاهریان با بیان اینکه همسایگان مدارس در زمان وقوع بحران باید توجیه و آماده باشند که اگر نیاز به حضور و امدادرسانی آن ها بود، چگونه در صحنه حاضر باشند، تصریح کرد: همه تلاش ها صورت می گیرد که این مانور در راستای تحقق شعار «مدرسه ایمن - جامعه تاب آور اجرا شود.

وی اظهارکرد: به منظور افزایش آگاهی دانش آموزان، اولیاء و همچنین معلمان و کارکنان مدارس دوره های آموزشی، نحوه پناه گیری و خروج ایمن هنگام وقوع زلزله با کمک مربیان هلال احمر آتش نشانی و مربیان آموزش دیده و توانمند سازمان دانش آموزی با استفاده از ظرفیت یاورمربیان در تمام مدارس استان تا پایان سال تحصیلی برگزار شود.

قابل ذکر است؛ مصوبات جلسه شامل موارد زیر می باشد:

1- تشکیل شورای ایمنی محله با کمک انجمن اولیاء، پایگاه بسیج، شهرداری و سایر دستگاه های امدادی در ۱۰ مدرسه شهرستان ها و ۳۰ مدرسه مرکز استان.

2- آموزش دانش آموزان و اولیاء با کمک هلال احمر در مدارس منتخب.

3- تمهید مقدمات مانور توسط شهرستان ها و مناطق استان.

4- محکم کردن اجزای غیرسازه ای در مدارس منتخب با کمک فرمانداری ها.

5- تهیه نقشه مدارس منتخب از اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان.

6- در صورت امکان، اتاقک امدادی توسط مدیران مدارس، پیش بینی و تجهیز شود.

7- نقاط ایمن و ناایمن مدارس شناسایی و با نصب تابلو مشخص شود.

8- جلسات در ادارات شهرستان ها و مناطق انجام شده و مدارس منتخب به استانداری، هلال احمر و نوسازی مدارس اعلام شدند.

9- پوستر مانور تهیه و به تمام مدارس استان ارسال شد: پوسترها، کلیپ ها و انیمیشن های آموزشی به تمام مدارس ارسال و در فضای شاد هم قرار داده شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار