رئیس سازمان دانش‌آموزی خراسان‌ رضوی:

هدف از برگزاری مانور زلزله، کسب اطلاعات مفید در مقابله با حوادث غیرمترقبه است

مشهد (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی خراسان‌رضوی عنوان کرد هدف از برگزاری فعالیت‌های میدانی در مقابله با زلزله، کسب اطلاعات مفید در مقابله با حوادث غیرمترقبه و اجرای آن در مانورها توسط دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۳۲۶۴۶۰
لینک کوتاه کپی شد
هدف از برگزاری مانور زلزله، کسب اطلاعات مفید در مقابله با حوادث غیرمترقبه است

دومین نشست هماهنگی بیست و چهارمین مانور زلزله و ایمنی در مدارس با حضور ارگان های مختلف در دبیرستان امام حسین (ع) مشهد برگزار شد.

حجت رضازاده، رئیس سازمان دانش آموزی خراسان رضوی در این نشست عنوان کرد: دانش آموزان باید جهت مقابله با آسیب های ناشی از زلزله آموزش ببینند، ارگان های مربوطه همچون مدیریت بحران، هلال احمر، آتش نشانی و‌... از جمله ارگان های تاثیرگذار در این امور هستند. هدف ما از برگزاری این چنین فعالیت های میدانی، کسب اطلاعات مفید در مقابله با حوادث غیرمترقبه و اجرای آن در مانورها توسط دانش آموزان است.

سید علیرضا نقیبی، معاون پرورشی و تربیت بدنی ناحیه ۵ نیز بیان کرد: هر ساله هشتم آذرماه مانورهایی جهت عملی کردن اطلاعات کسب شده دانش آموزان و همچنین خانواده هایشان در مقابل مخاطرات طبیعی برگزار می‌شود که دانش آموزان آموزش دیده در این زمینه، نقش تاثیرگذار بسیاری در انتقال اطلاعات خود به خانواده و آشنایان شان دارند؛ بنابراین تعامل بین دانش آموزان و همکاران مربوطه در زمینه اجرای مانورها بسیار مهم است.

مهدی صوفی، سرپرست جمعیت هلال احمر مشهد در ادامه گفت: از ضروری ترین وظایف سازمان جمعیت هلال احمر، آموزش های همگانی برای قشر های مختلف در مناطق گوناگون سطح شهر است؛ زیرا یادگیری صحیح نحوه مقابله با بلایای طبیعی از آسیب های شدید آن می کاهد.

دانش آموز خبرنگار: محدثه رأفتی خداپرست

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار