مدیر آموزش و پرورش شهرستان سمنان:

مهم‌ترین مزیت آموزش نمایشی، تثبیت یادگیری در لحظه است

سمنان (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان سمنان با عنوان این مطلب که دو روش آموزشی سنتی و نوین در مدارس اجرا می‌شود، گفت مهم‌ترین مزیت آموزش نمایشی، تثبیت یادگیری در لحظه است.

کد مطلب: ۱۳۲۶۵۳۷
لینک کوتاه کپی شد
مهم‌ترین مزیت آموزش نمایشی، تثبیت یادگیری در لحظه است

علیرضا کُرد، در آئین افتتاحیه جشنواره تئاتر کتب درسی در مدرسه تازه تاسیس مهرعظام سمنان که به همت معاونت ابتدایی و پرورشی شهرستان و کانون امام خمینی(ره) سمنان برگزار شد، با اشاره به این نکته که روش نوین جایگزین روش سنتی خواهد شد، تصریح کرد: تا الان معلمان فقط تدریس می کردند، اما زین پس باید دانش آموزان با معلمان در تئاتر درسی همکاری داشته باشند زیرا این امر سبب یادگیری بهتر برای هم نوعان شان خواهد شد.

وی ضمن اشاره به انواع روش های تدریس، روش سخنرانی را روشی سنتی تلقی کرد و افزود: امروزه می بایست روش‌های نوین جایگزین روش های سنتی شود تا دانش آموزان را از حالت سکون خارج و آنها را درگیر مطالب درسی و فعالیت های آموزشی کند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سمنان در ادامه به شیوه نمایشی در آموزش مباحث درسی اشاره کرد و گفت: آموزش مواد درسی به کمک نمایش و تئاتر، نوآوری، خلاقیت و تثبیت مطالب در زمان کوتاه را در بر خواهد داشت؛ اما در روش سخنرانی این اتفاق رخ نمی دهد و دانش آموزان نیازمند زمان بیشتر برای فراگیری دروس هستند.

کُرد همچنین در خصوص فواید روش نمایشی در آموزش مطالب درسی به تقویت فن بیان، جذابیت بیشتر مطالب، تحرک بیشتر دانش آموزان، تسریع در فرایند یادگیری و افزایش انگیزه یادگیری اشاره کرد.

در این افتتاحیه، دانش آموزان مدارس شاهد دخترانه، انبیا و برکت رکن آباد نمایش های خود را به اجرا گذاشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار