مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

مجلس دانش‌آموزی زبان گویای نسل جوان و نوجوان است

سمنان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه مجلس دانش‌آموزی زبان گویای نسل جوان و نوجوان است و توجه به این موضوع، رسالتی مهم محسوب می‌شود، گفت مجلس دانش‌آموزی امروز سیمای آینده مجلس شورای جمهوری اسلامی ایران است؛ بنابراین آموزش و پرورش امروز سیمای جامعه آینده ماست.

کد مطلب: ۱۳۲۵۸۹۴
لینک کوتاه کپی شد
مجلس دانش‌آموزی زبان گویای نسل جوان و نوجوان است

عادل خالقی، در نشست یازدهمین دوره مجلس دانش‌آموزی استان سمنان با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان، رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان و سایر مسئولین استانی و شهرستانی، به همراه نمایندگان مجلس دانش آموزی شهرستان ها و مناطق استان و اعضای هیأت رئیسه مجلس یازدهم در سالن یادگار امام(ره) استانداری سمنان اظهار کرد: مجلس دانش آموزی، مطالبه‌گر است و مشکلات و مسائل دانش‌آموزان را منتقل می‌کند.

وی با عنوان این مطلب که اگر امروز مجلس دانش آموزی ما خلاق، پویا، کارشناسی، با احساس مسئولیت، جدی و پرکار باشد می‌تواند مطالبه گری کند، تصریح کرد: بنابراین سیمای آینده مجلس جمهوری اسلامی هم همین خواهد بود؛ اما اگر مجلس دانش آموزی ما صوری و ظاهری بود، مطمئناً مجلس هم به همین شکل خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره اهمیت مجلس شورای اسلامی و مجلس دانش‌آموزی برای تأمین مسئولیت پذیری، تربیت سیاسی و تربیت اجتماعی، خاطرنشان کرد: اگر دانش آموزان این مسئله را جدی نگیرند و خود را باور نداشته باشند، حرف‌های احساسی بزنند و خیلی مطالعه نداشته باشند، در واقع مجلس دانش آموزی باکیفیتی نخواهد بود.

خالقی خطاب به دانش آموزان گفت: برای اینکه یک مجلس دانش آموزی خوب داشته باشیم، باید آگاه، اهل مطالعه، تحقیق و پژوهش باشید؛ چرا که افراد آگاه می‌توانند تصمیمات خوبی بگیرند تا زمانی که نتوانید تحقیق و مطالعه کنید، نمی‌توانید حرف دقیق یا کارشناسی بزنید.

وی با اشاره به اینکه نماینده مجلس دانش آموزی باید مدبر باشد، ادامه داد: فلسفه بحث مجلس دانش آموزی این است که به معنای واقعی در همین دوران دانش آموزی تمرین مردم‌سالاری دینی داشته باشیم، چرا که مردم ولی نعمتان ما هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه امروز، توانمندی بچه های مجلس دانش آموزی در ارائه مطالب بالا بود، تصریح کرد: اگر دانش آموزان خودشان را باور داشته باشند، یقیناً مسئولین هم مسئولیت امور را به آنها خواهند سپرد. خودتان را به درستی بشناسید و بدانید که عیار شما چقدر است.

خالقی با اشاره به علاقه مندی جهت استفاده از ظرفیت گروه های اندیشه ورز دانش آموزی گفت: متاسفانه درحال حاضر مدارس ما تئوری محور شده و اصلا با استانداردهای جهان همخوانی ندارد. ما باید سراغ مهارت پروری در کنار آموزش برویم تا دانش آموزان احساس کنند که هم کار می‌توانند انجام دهند و هم در کنار آن، کار یاد گرفته و در آینده کار آفرین هم باشند‌.

دانش آموز خبرنگاران: زهرا شکریان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار