در جلسه مشترک شورای معاونان آموزش و پرورش و فرماندهان کلانتری‌های منطقه ۱۱ عنوان شد:

رسیدن به مراتب حیات طیبه براساس سند تحول بنیادین، نیازمند برقراری امنیت روانی و اجتماعی است

تهران (پانا) - سرپرست آموزش و پرورش منطقه ۱۱، با اشاره به مبانی سند تحول بنیادین، برقراری امنیت روانی و اجتماعی در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت و رسیدن به مراتبی از حیات طیبه را مهم و اثرگذار ارزیابی کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۸۰۳۱
لینک کوتاه کپی شد
رسیدن به مراتب حیات طیبه براساس سند تحول بنیادین، نیازمند برقراری امنیت روانی و اجتماعی است

شهریار خواجه صالحانی، سرپرست آموزش و پرورش منطقه ۱۱ در جلسه مشترک شورای معاونان آموزش و پرورش و فرماندهان کلانتری های منطقه ۱۱ ضمن تسلیت و تعزیت ایام عزاداری امام حسین علیه السلام و یاران باوفای ایشان از اقدامات انجام شده توسط پلیس پیشگیری تشکر و قدردانی کرد و افزود: همانگونه که حضرت عباس علیه السلام در واقعه کربلا علمدار و مسئول امنیت و پاسدار حرم اهل بیت علیهم السلام بودند؛ امروز خدمتگزاران نیروی انتظامی علمداران و حافظان امنیت و آرامش کشور هستند و این از عنایات و الطاف اهل بیت علیهم السلام و شهدا است که وفاداری، کرامت و عزم راسخ در برقراری امنیت در جمهوری اسلامی ایران در بین شما جلوه یافته است.

خواجه صالحانی با اشاره به مبانی نظری نظام تعلیم و تربیت و مبانی فلسفه تعلیم و تربیت در جمهوری اسلامی ایران و ضرورت همکاری همه نهادهای اجرایی با آموزش و پرورش گفت: در سند تحول بنیادین، مبانی حقوقی متقابل بین دانش آموز و نظام تعلیم و تربیت مطرح شده است و در این مبانی حقوقی امنیت تعریف شده است و متربی برای رسیدن به مراتبی از حیات طیبه با سه ضلع مربی، مدرسه و خانواده در ارتباط است و این اجزا نیاز به حمایت، حراست و آموزش دارد که در کنار آموزش و پرورش، بخش حمایت و حراست به عهده خدمتگزاران نیروی انتظامی است که نقش مهم و کلیدی در این زمینه دارند. تا امنیت و آرامش در جامعه برقرار نباشد تعلیم و تربیت اثربخشی مطلوب نخواهد داشت.

وی در ادامه به ضرورت برگزاری جلسات و کلاس های آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش به سرمایه اجتماعی کلانتری ها در تمامی حوزه ها بویژه پیشگیری نیازمند است و با توجه به آگاهی و شناخت کامل و جامع اساتید پلیس پیشگیری، آماده همکاری با مجموعه پلیس پیشگیری جهت برگزاری دوره های آموزشی برای خانواده ها و دانش آموزان و مربیان هستیم.

در ادامه جلسه سرهنگ مافی، سرکلانتری هشتم پلیس پیشگیری منطقه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در کلانتری های منطقه گفت: از مهمترین وظایف تعریف شده از سوی کلانتری ها، مراجعه به مدارس و تعامل با مجموعه آموزش و پرورش است.

وی افزود: اگر ما بتوانیم دانش آموزان را در تمامی حوزه ها به ویژه حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی توانمند کنیم، این امر باعث تحکیم امنیت پایدار ما خواهد بود و کارشناسان و روانشناسان ما آمادگی کامل برای برگزاری کلاس های آموزشی برای مربیان، دانش آموزان و خانواده ها دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار