مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۴ :

دانش‌آموز امروز بیش از کتاب، نیازمند معنا و امید است

تهران (پانا) - در نشست توانمندسازی مدیران منطقه ۱۴ آموزش و پرورش شهر تهران، قاسم بیانی با تأکید بر نقش بی‌بدیل فرهنگیان بازنشسته و ضرورت تجلیل از آن‌ها، خواستار توجه جدی مدیران به ارتقای معنویت در فضای مدارس، مقابله هوشمندانه با آسیب‌های اجتماعی، و احیای نقش خانواده‌ها در فرآیند تربیت دانش‌آموزان شد.

کد مطلب: ۱۵۶۱۶۰۲
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموز امروز بیش از کتاب، نیازمند معنا و امید است

نشست توانمندسازی مدیران آموزش و پرورش منطقه ۱۴ تهران با حضور قاسم بیانی، مدیر منطقه، برگزار شد. بیانی در این جلسه ضمن قدردانی از زحمات فرهنگیان، بر لزوم پاسداشت منزلت معلمان بازنشسته تأکید کرد و خطاب به مدیران مدارس عنوان کرد: «از شما انتظار می‌رود همه همکاران فرهنگی، حتی مدیران پیشین و بازنشستگان مدرسه خود را برای مراسم تجلیل در هفته معلم دعوت و معرفی کنید. این عزیزان ستون‌های اصلی آموزش در منطقه ما بوده‌اند و قدردانی از آن‌ها کمترین کاری‌ست که باید انجام شود.»

وی ادامه داد: «در روز ۱۶ اردیبهشت، مراسمی برای تقدیر از فرهنگیان منطقه خواهیم داشت. فرهنگیانی در میان ما هستند که در مسیر تعلیم و تربیت حتی شهید تقدیم کرده‌اند. باید نامشان زنده بماند و تلاش‌هایشان الگویی برای نسل امروز باشد.»

بیانی همچنین با اشاره به نزدیکی زمان برگزاری امتحانات خرداد، مدیران را به آماده‌سازی فضای مدرسه برای این ایام دعوت کرد و افزود : « همین روزها، با ایجاد آرامش روانی، انگیزه و توجه به سلامت جسم و روح دانش‌آموزان، آن‌ها را برای امتحانات آماده کنید. هفته معلم فقط هفته‌ی گل و شیرینی نیست؛ باید هفته‌ی یادآوری مسئولیت سنگین ما در برابر نسل آینده باشد.»

مدیر منطقه ۱۴ با نگرانی نسبت به کاهش نقش خانواده‌ها در فرآیند آموزش عنوان کرد : «زمانی بود که پدر و مادرها بچه‌ها را از خواب بیدار می‌کردند تا به مدرسه بروند، امروز اما عکس آن را می‌بینیم. این زنگ خطر است. آموزش خانواده باید جدی گرفته شود. مدیران مدارس باید برنامه‌هایی برای آگاهی‌بخشی به خانواده‌ها طراحی کنند تا بدانند فرزندانشان با چه نیازها و تهدیدهایی روبه‌رو هستند.»

بیانی همچنین از لزوم افزایش نشاط و معنویت در مدارس سخن گفت و خاطرنشان کرد: «مدرسه باید محیطی باشد که در آن علاوه بر آموزش، زندگی هم جریان داشته باشد. مراسم اعیاد، عزاداری‌ها، اردوهای دانش‌آموزی و برنامه‌های فرهنگی، همه باید با برنامه‌ریزی دقیق و مستمر دنبال شود. تنوع فعالیت‌های فرهنگی می‌تواند روح مدرسه را زنده نگه دارد و دانش‌آموزان را از آسیب‌های اجتماعی دور نگه دارد.»

وی به مشکلات جدی مدارس فرسوده نیز اشاره کرد و افزود : «اگر امروز اقدامی نکنیم، فردا دیر خواهد بود. مدارس فرسوده نیازمند رسیدگی فوری هستند. خواهشمند هستم جلسات تخصصی در مدارس برگزار کنید و با مشارکت نهادها و خیرین، در مسیر نوسازی گام بردارید. آموزش و پرورش بدون زیرساخت نمی‌تواند مأموریت خود را به‌درستی انجام دهد.»

مدیر منطقه در پایان از مدیران مدارس خواست تا از تجربیات مدیران پیشکسوت و اساتید قدیمی بهره ببرند و افزود: «فرصت گفت‌وگو با بزرگان آموزش را از دست ندهید. آن‌ها گنجینه‌هایی از تجربه‌اند. دعوت از این افراد برای حضور در مدرسه می‌تواند در تقویت انگیزه معلمان و ارتقای کیفیت آموزش بسیار مؤثر باشد.»

نشست توانمندسازی مدیران منطقه ۱۴، فرصتی برای هم‌افزایی نگاه‌ها و احیای دغدغه‌های اصیل تعلیم و تربیت بود؛ جایی که تجربه، دغدغه، معنویت و تدبیر در کنار هم قرار گرفت تا چشم‌اندازی روشن‌تر برای مدارس ترسیم شود. جمعی از مدیران باسابقه و دغدغه‌مند، با نگاهی فراتر از آموزش صرف، بر آن شدند تا مدرسه را به مأمنی امن، پرنشاط و مؤثر برای رشد همه‌جانبه دانش‌آموزان تبدیل کنند.

 

خبرنگار : حدیثه علی بیگی عکاس : حدیثه علی بیگی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار