شهریار خواجه صالحانی:

مربی مردم‌دار و مدرسه مردمی‌ساز دو اصل مهم در سال تحصیلی جدید است

تهران (پانا) - سرپرست آموزش و پرورش منطقه ۱۱، ضمن اشاره به دو اصل مردمی‌سازی و مردم‌داری، مربی مردم‌دار و مدرسه مردمی‌ساز را مبنای فعالیت‌های منطقه در سال تحصیلی جدید عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۰۶۹۹۴
لینک کوتاه کپی شد
مربی مردم‌دار و مدرسه مردمی‌ساز دو اصل مهم در سال تحصیلی جدید است

شهریار خواجه صالحانی، سرپرست آموزش و پرورش منطقه ۱۱ در ابتدای جلسه شورای عمومی معاونین، به ۲۰ ویژگی مدیر شایسته انقلاب اسلامی بر اساس بیانات مقام معظم رهبری مدظله العالی اشاره کرد و گفت: مدیر قوی انقلابی با ایمان، متدین و با تقوا، خدمتگزار، پرتحرک و خستگی‌ناپذیر، شجاع و فعال، امین، دلسوز و متعهد به مردم و نظام، دارای اعتماد به نفس و خودباوری، امیدوار و دارای عزم راسخ و معتقد به توانمندی های داخلی است.

وی افزود: مدیر قوی انقلابی باید دارای روحیه تحرک و پیشرفت در کارها، عدالت خواه و ضد فساد، اهل رعایت بیت المال و اهل تدبیر و عقلانیت باشد.

خواجه صالحانی افزود: دوری از اشرافی‌گری، اشراف میدانی بر مشکلات، با نشاط، پرانگیزه و اهل پیگیری، صادق و مسئولیت پذیر، معتقد به جوانان، انقلابی و جهادی، مردمی، عالم و کارآمد و اهل اخلاص از دیگر ویژگی‌هایی است که یک مدیر فعال انقلابی باید داشته باشد.

وی تاکید کرد: در مدیریت و انجام وظایف محوله در نظام تعلیم و تربیت نباید قائم به زمان مکان و جایگاه باشیم؛ چه بسا فعالیت هایی که در خارج ساعات موظف کاری و حتی خارج از فضای اداری و مدرسه باید مورد پیگیری واقع شود.

خواجه صالحانی در ادامه به چهار اقدام ارزشمند انجام شده در دوره جدید مدیریت منطقه که با همکاری مدیران مدارس اتفاق افتاده است اشاره کرد و گفت: هیئت و مدرسه تربیتی حاج قاسم سلیمانی، مجمع نیکوکاران مدرسه یار، قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و قرارگاه اجرایی سازی سند تحول بنیادین در منطقه فعالیت خود را آغاز کرده است که ان شاءالله منشا اتفاقات خوب در منطقه خواهد بود.

وی با اشاره به ضرورت مردمی سازی در دولت دکتر رئیسی عنوان کرد: مربی مردم دار و مدرسه مردمی ساز دو اصلی است که در سال تحصیلی جدید در منطقه ۱۱ بر آن تاکید می گردد و مبنای فعالیت های سال تحصیلی در منطقه خواهد بود.

وی ضمن اشاره به ضرورت حفظ کرامت و شأن دستگاه نظام تعلیم و تربیت گفت: برای حفظ جایگاه مدارس و همکاران و به منظور سازماندهی و ارائه خدمات بهتر به مدارس درخواست همکاری و خدمات از ارگان ها و سازمان های خارج از آموزش و پرورش صرفاً با هماهنگی و مکاتبه با اداره منطقه انجام شود.

خواجه صالحانی عنوان کرد: از روز پانزدهم شهریورماه، دوره آموزشی نسیم مدیریت طیبه ویژه مدیران و معاونین مدارس برگزار می شود و هر جلسه به موضوع خاص و کاربردی برای مدیران و معاونین اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای منطقه ۱۱، معین شدن منطقه برای مدارس مناطق محروم است. از این رو مدارسی که امکان معین شدن و خدمت به مدارس مناطق محروم دارند، در اولین فرصت آمادگی خود را اعلام نمایند.

خواجه صالحانی خطاب به همکاران اداری گفت: همکاران اداری برای گفت و گو با مدارس حتماً در مدارس حضور یافته و مسائل مشکلات مدارس رصد شود و به مدارس لازم التوجه تمرکز و دقت بیشتری صورت گیرد.

خواجه صالحانی به ضرورت انس با قرآن و عترت و نماز در سند تحول بنیادین اشاره کرد و گفت: اقامه و شرکت در نماز جماعت در ادارات و مدارس را باید به دید برکت و نه تکلیف نگاه کنیم که اگر این اتفاق بیفتد برکات دنیوی و اخروی بسیاری به دست خواهیم آورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار