در نشست مشترک مدیر آموزش و پرورش با مسئول امور مساجد انجام شد:

بررسی راهکارهای اجرایی طرح پیوند محراب و مدرسه

تهران (پانا) - در نشست مشترک مدیر اداره آموزش و پرورش منطقه 9 با مسئول امور مساجد جنوب غرب و جمعی از ائمه جماعات مساجد، راهکارهای اجرای طرح پپیوند محراب و مدرسه بررسی شد.

کد مطلب: ۱۲۹۷۹۶۱
لینک کوتاه کپی شد
بررسی راهکارهای اجرایی طرح پیوند محراب و مدرسه

رضا رحیم پور؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه 9 در این نشست که در راستای اجرای طرح پیوند محراب و مدرسه برگزار شد، با اشاره به اینکه ما بر این باور و اعتقادیم که مسجد و مدرسه، خانه خدا و دو نهاد تربیتی هستند و همه ما در قبال خانه های خدا مسئولیت داریم گفت: هر کدام از ما باید تا جایی که می توانیم قدمی برای آبادی خانه های خدا برداریم و با بهره گیری از ظرفیت های تربیتی مدرسه و مسجد، توشه ای برای آخرت خود مهیا کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ما به نظریه مبنا در تربیت مسجدی معتقد هستیم، گفت: ظرفیتی که مسجد فارغ از برنامه هایش دارد، ذاتا تربیت کننده است. مساجد هستند که عزت ایران را تامین کرده اند. انسان نیازهای متفاوتی دارد و ما باید الگوهای موثری را برای تامین این نیازها طراحی کنیم تا تکیه گاه قوی برای کودکان و نوجوانان ارائه دهیم.

مدیر آموزش و پرورش منطقه 9 در پایان ضمن تأکید بر جذب نسل کودک و نوجوان به مساجد گفت: تکنولوژی و نا آگاهی والدین موجب می شود یک فرد غریبه در آن سوی دنیا نسبت به والدین فرزند، به او نزدیک تر شود که این موضوع یک معظل جدی است. دسترسی و برخورد با محبت و مهربانی از سوی دست اندر کاران مسجد با این قشر موجب می شود که نسل جدید برای حضور در مساجد علاقه مند تر شوند. در این میان نباید نقش روحانی دلسوز را در پیش برد فعالیت های مساجد نادیده گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار