رضا رحیم‌پور:

آموزش و پرورش، نقش مهمی در شکل‌دهی فرهنگ شهروندی دارد

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۹، نقش بی‌بدیل و محوری آموزش و پرورش را، شکل‌دهی فرهنگ شهروندی و تقویت روحیه مشارکت و خرد‌ورزی در میان دانش‌آموزان و همچنین ارتقای فرهنگ نظم‌گرایی و بهبود فرهنگ و سبک زندگی ایرانی اسلامی عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۷۹۶۶
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش، نقش مهمی در شکل‌دهی فرهنگ شهروندی دارد

رضا رحیم پور؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه 9 در دیدار با محمد رحیم مرتضوی با اشاره به نقش بی‌بدیل و محوری آموزش و پرورش در شکل‌ دهی فرهنگ شهروندی و تقویت روحیه مشارکت و خرد‌ورزی در میان دانش‌ آموزان و همچنین ارتقای فرهنگ نظم‌ گرایی و بهبود فرهنگ و سبک زندگی ایرانی اسلامی که از هیچ‌کس پنهان نیست، گفت: باید پذیرفت که مسیر توسعه و پیشرفت تمامی فعالیت‌های جامعه در بستر آموزش و پرورش رقم می‌خورد. تا جایی که یونسکو آموزش و پرورش را سرآغاز توسعه می‌داند و توسعه و پرورش شهروندان مطلوب توسط این وزارتخانه موثر به بار می‌نشیند.

مدیر آموزش و پرورش منطقه 9 هدف مشترک مدیریت شهری و آموزش‌ و پرورش را، آموزش شهروندی دانست و با بیان اینکه مدیریت شهری و آموزش و پرورش هم‌ راستای یکدیگر دارای چندین اهداف مشترک هستند؛ اما آموزش شهروندی یکی از اهداف اصلی و مشترک این دو مجموعه در جامعه است، گفت: چالش اصلی مدیریت شهری، آموزش شهروندان است و رسالت آموزش و پرورش نیز تعلیم و تربیت جامعه در راستای سبک زندگی ایرانی اسلامی است.

رحیم پور با بیان اینکه یکی از نیازهای مبرم آموزش و پرورش منطقه ۹، افزایش سرانه آموزشی‌ است، افزود: بخشی از وظایف ذاتی شهرداری در حوزه فرهنگی و اجتماعی، مبحث آموزش‌های همگانی و شهروندی است که در این خصوص مجموعه آموزش و پرورش دارای ظرفیت بسیار بالایی است و با تعامل فی مابین شهرداری و آموزش و پرورش، این ظرفیت و امکانات شهرداری در حوزه آموزش شهروندی می‌تواند از بستر مدارس و دانش‌آموزان و خانواده‌ها آغاز شود.

وی افزود: سالانه برای آموزش شهروندی، هزینه‌های بسیاری در سازمان فرهنگی و اجتماعی اختصاص داده می‌شود که بهتر است این بودجه به مدارس تخصیص و در اختیار دانش آموزان قرار بگیرد تا جامعه هدف مشخص شود.

رحیم پور در بخش دیگری از سخنان خود با استناد به بند 3 ماده 13 قانون تشکیل شورا‌های آموزش و پرورش، با بیان اینکه تشکیل کارگروه یا کمیته مشترک بین شهرداری و آموزش و پرورش جهت احصا و به دست آوردن نیازهای واقعی بر اساس اولویت‌بندی که آموزش و پرورش آن را تعیین می‌کند است، گفت: در شرایط سخت اقتصادی، مدیریت هزینه و هماهنگی لازم می‌تواند تا حدودی به رفع مشکلات و پیشبرد اهداف ذکر‌ شده در تفاهم‌ نامه‌ها کمک کند. بنابراین همکاری و مشارکت تنگاتنگ شهرداری و آموزش و پرورش امری اجتناب‌ ناپذیر است و بدون ارتقای فرهنگ شهروندی، توسعه و پیشرفت شهرها امری ناممکن است.

مدیر آموزش و پرورش منطقه 9 با تأکید بر اینکه رسالت آموزش‌ و پرورش کمک به پیشرفت کشور است، آمادگی تعامل این مجموعه آموزشی را با مدیریت شهری اعلام کرد.

وی با تأکید بر اینکه هزینه در مدارس، سرمایه گذاری فارغ از شعار محسوب می‌شود، ادامه داد: مدارس فرسوده و ناایمن در این منطقه یکی از نگرانی ها و دغدغه های آموزش و پرورش است. از همین رو یکی از خواسته های اساسی ما احداث مدارس ایمن و پویا با رویکرد تعمیر، نوسازی تجهیز مدارس روز آمد است و این امر مهم، همکاری و مساعدت شهرداری را می طلبد.

در پایان این دیدار، محمد رحیم مرتضوی، شهردار منطقه 9 با بیان اینکه نگرانی های آموزش و پرورش نگرانی شهرداری نیز محسوب می شود به جمع خیرین مدرسه ساز منطقه 9 پیوست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار