در نشست با نمایندگان دوره دهم و یازدهم مجلس دانش‌آموزی عنوان شد:

اصلی‌ترین نکته برای شکوفایی استعداد و حرکت موفق، توانمندسازی است

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اصلی‌ترین نکته برای شکوفایی استعداد و حرکت موفق در مسیر را، توانمندسازی دانست و آن را یکی از وظایف فردی و اجتماعی برشمرد.

کد مطلب: ۱۲۹۷۰۰۴
لینک کوتاه کپی شد
اصلی‌ترین نکته برای شکوفایی استعداد و حرکت موفق، توانمندسازی است

علیرضا کریمیان؛ مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در نشست با نمایندگان مجلس دانش آموزی، خطاب به نمایندگان دوره دهم و یازدهم بیان کرد: «مقام و جایگاه خود را درک کنید. شما نمایندگان مجلس دانش آموزی، نخبگان این سرزمین هستید و سکان داران آینده کشور، شما جوانان هستید.»

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به دشواری مراحل انتخاب در هر مرحله از مجلس دانش آموزی اظهار کرد: «زمانی که شما از میان یک جمع عظیم به عنوان برگزیده انتخاب می‌شوید، ویژگی های متمایزی با دیگران دارید که در کشورهای غیرایرانی، کاریزما و در کشور ما به فرهمندی شناخته می‌شود. این فرهمندی که شما موفق به کسب آن شده اید، بخش خدادادی و بخش اکتسابی دارد. شما در مجموعه‌ای قرار گرفتید که هر شخصی توان حضور در این مجموعه و دایره را ندارد.»

کریمیان ضمن تاکید بر قدر دانی از خود در برابر این فرصت ارزشمند، به تلاش حداکثری اشاره و اذعان کرد: «قدر خود و موقعیتتان را بدانید و موقعیت پیش آمده را از دست ندهید و متوقف و راضی به این جایگاه نیز نباشید. اینکه امروز شما نماینده مجلس دانش آموزی و منتخب تهران هستید، گمان نبرید به پایان مسیر خود رسیده اید و به عنوانی از مسئولیت اشباع شوید. شما باید همچنان اشتیاق به فعالیت را در خود بیدار نگه دارید. هر یک از شما سرمایه های این مملکت هستید و باید سکو ها و پله های موفقیت را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارید.»

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه مجلس دانش آموزی یک فرصت ارزشمند است گفت: «نمایندگان دوره دهم، این فرصت ارزشمند را پشت سر گذاشته‌اند و نمایندگان دوره یازدهم در شروع مسیر هستند. این فرصت بسیار ارزشمند است. شما نمایندگان، دارای بیان های خوب و نگاه های فاخر و تفکر قابل احترام هستید. اما آیا این مسائل کفایت می کند؟ قطعا خیر، شما حتما برای آینده خود باید مسیری را متناسب با استعداد خود مشخص کنید. بر اساس استعداد خود در مسیر بسیار درخشان آن هدف می‌بایست گام بردارید و اگر غیر از این باشد خودتان به خودتا جفا کرده‌اید.»

وی همچنین از هدفمندی و استعداد شناسی نماینگان مجلس دانش آموزی ابراز امیدواری کرد و گفت: «شما راه خود را پیدا کرده‌اید و امروز به خوبی می‌دانید که چه استعدادی با خود به همراه دارید. شما توانمندی های خود را می‌شناسید که این سرمایه شما و ثروت شما است که در درون شما قرار دارد. این استعداد شما در حال شکوفایی است و شما گام های اول و دوم را برداشته‌اید. اما مسیر حرکت بسیار پر تلاطم و پر فراز و نشیب است. باید این مسیر را به نحو احسن به انجام برسانید.»

کریمیان در پایان اصلی ترین فعالیت و لازمه موفقیت را شکوفایی استعداد دانست و اظهارکرد: «سوال اصلی این است که باید چه کاری انجام بدهید؟ چطور از نقطه ای که امروز در آن قرار گرفته ایم، به نقطه‌ ایدآل مد نظر خود دست پیدا کنید؟ اصلی‌ترین نکته برای شکوفایی استعداد و حرکت موفق در مسیر پر فراز و نشیب، یک راه است، روی خودتان سرمایه‌گذاری کنید. بر روی توانمند سازی خودتان متمرکز شوید. توانمند سازی یکی از وظایف فردی و اجتماعی هر شخصی است.»

دانش آموز خبرنگار: آرمیتا رزاقیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار