مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران:

پروژه مهر مسئولیت عظیمی است که نیازمند اقدامات جهادی و مدیریت انقلابی است

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با تاکید بر انجام وظایف مدیریتی باکیفیت مطلوب؛ پروژه مهر را مسئولیت عظیمی برشمرد که نیازمند اقدامات جهادی و مدیریت انقلابی است.

کد مطلب: ۱۲۹۳۹۶۴
لینک کوتاه کپی شد
پروژه مهر مسئولیت عظیمی است که نیازمند اقدامات جهادی و مدیریت انقلابی است

نشستی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش با مدیران مناطق ۱۹گانه پایتخت از صبح امروز با هدف تشریح و تبیین سیاست‌ها، اولویت‌ها و برنامه‌های اصلی پیش روی آموزش و پرورش در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد. مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت در نشست با مدیران مناطق ضمن تبریک دهه باعظمت و مهم امامت و ولایت عید سعید غدیر خم را سند هویت و شناسنامه شیعیان خواند و گفت: برای پیروان و محبان ولایت مدار امیرالمومنین(ع) این عید بسیار خاص و فرخنده است، بنابراین در خصوص گرامیداشت این عید و تبیین عظمت آن برای دانش آموزان، فرهنگیان و جامعه باید اهتمام کافی داشت.

وی در ادامه موضوع انجام وظایف مدیریتی باکیفیت مطلوب را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: همانطور که رسیدن به قهرمانی کار مهمی است اما حفظ جایگاه قهرمانی مهم تر است، در مسیر مدیریت نیز دستاوردهایی در هر منطقه وجود دارد که حفظ آن مهم تر است. به همین منظور خدمت رسانی به مردم در یک فضای انسان‌دوستانه توام با مسئولیت پذیری، با نگاه یکپارچه، تلاش برای فسادستیزی و سالم سازی می بایست در راس کار باشد.

وی با بیان اینکه فسادستیزی شعار دولت سیزدهم است و این شعار می بایست در آموزش و پرورش عینیت بخشیده شود، افزود: فسادستیزی و قانون مداری از مصادیق بارز سالم‌سازی و از تاکیدات دولت انقلابی و مردمی است، بنابراین نمی توان تنها شعار فسادستیزی داد، بلکه باید با نهادینه کردن قانون مداری و استفاده از نیروی انسانی متعهد، متخصص و ولایی در تمام دوایر و عملکرد آنها در چهارچوب قوانین؛ بیش از پیش در یک مسیر سالم خدمت رسانی کرد.

کریمیان با اشاره به پروژه عظیم مهر که یکی از مهمترین وظایف و برنامه های اجرایی آموزش و پرورش است خاطرنشان کرد: پروژه مهر فعالیت عظیمی است که نیازمند اقدامات جهادی و مدیریت انقلابی است و یکی از مباحث حائز اهمیت در این پروژه ساماندهی و توزیع متوازن نیروی انسانی است که در این مسیر تهیه بانک اطلاعاتی از نیروهای متعهد، متخصص و باکیفیت برای بهره مندی در فرآیند تعلیم و تربیت موثر خواهد بود که امیدواریم با یک همت جمعی هم در خصوص ساماندهی نیروی انسانی و هم ساماندهی فضاهای آموزشی فضای شهر تهران را دگرگون کنیم و با یک نگاه یکپارچه به شهر تهران اقدامات ارزشمندی را در خصوص بازگشایی مدارس و آغاز مهری ماندگار داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، تفویض اختیار را از مصادیق بارز افزایش اعتماد به نفس، ایجاد انگیزه و کشف استعدادهای نیروی انسانی زیرمجموعه دوایر دانست و افزود: مدیران نباید تمام قدرت را در دست بگیرند و ساختار مدیریت قائم به فرد، مربوط به ادوار گذشته بوده و امروزه سازمان های پویا و کارآمد، تمام اختیارات و قدرت را تحت اختیار مدیر قرار نمی دهند، بلکه روابط میان مدیران ارشد سازمان ها که مبتنی بر الگوی والد و فرزندی بود؛ امروز بر پایه الگوی بالغ و بالغ است که مدیر و زیرمجموعه هر کدام یکسری از اختیارات را دارند و اهداف را پیش می برند و اگر این الگو نهادینه شود علاوه بر کشف استعدادها، در تحقق و اجرای اهداف نیز تسریع ایجاد می شود که البته در کنار این تفویض اختیار نباید نظارت و پاسخ گویی کمرنگ شود.

مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری در خصوص تربیت دانشمند و پژوهشگر، پژوهش سراهای دانش آموزی را بستر مناسبی برای کشف استعدادهای علمی و عینیت‌بخشی به «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین»دانست.

وی با تاکید بر اینکه پژوهش‌‌سراهای دانش‌آموزی نباید صرفا یک فضای فیزیکی باشند، شناسایی دانش آموزان علاقه مند و مستعد به پژوهش و هدایت آنها به مسیر تعالی و رشد و بالندگی را مهم‌ترین وظیفه پژوهش‌سراها عنوان کرد که می‌بایست مورد توجه باشد.

علیرضا کریمیان در ادامه ضمن تاکید بر مدیریت اسلامی مبتنی بر سیره و روش حکومت امیرالمومنین علی(ع) قانون‌مداری، مردم‌داری و فسادستیزی را اصول اصلی مدیریتی آموزش و پرورش شهر تهران دانست و در خصوص موضوعات: حقوقی، املاک، حراست و ارزیابی عملکرد با مدیران مناطق به بحث و تبادل نظر نشست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار