علیرضا کریمیان در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش شهر تهران تاکید کرد:

ماه محرم فرصت مغتنمی است برای بازگویی دروس ارزشمند عاشورا در فضای تعلیم و تربیت

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه، دین اسلام جایگاه بسیار رفیعی دارد و پیروی از راه اهل‌بیت علیهم السلام و مذهب عالی و بسیار پیشرفته تشیع، بهترین مکتب و مسیر برای تعالی روح است؛ ماه محرم را فرصت مغتنمی برای بازگویی و بازخوانی درس‌های معنوی و ارزشمند عاشورا در فضای تعلیم و تربیت دانست.

کد مطلب: ۱۲۹۷۷۵۰
لینک کوتاه کپی شد
ماه محرم فرصت مغتنمی است برای بازگویی دروس ارزشمند عاشورا در فضای تعلیم و تربیت

جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش پایتخت با هدف پیگیری دستورات جلسه و محوریت سی و ششمین اجلاس مدیران سراسر کشور برگزار و پیرامون موضوعات مورد بحث در این جلسه بحث و گفت و گو شد.

در این نشست، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ضمن عرض تسلیت ایام ماه محرم و سوگواری شهادت اباعبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: شیعه اهل بیت علیهم السلام بودن و دین داری افتخاری است که نصیب همه ما شده است و دین اسلام جایگاه بسیار رفیعی دارد و پیروی از راه اهل بیت علیهم السلام و مذهب عالی و بسیار پیشرفته تشیع بهترین مکتب و مسیر برای تعالی روح است.

وی با اشاره به اینکه محرم و ایام سوگواری سید الشهدا(ع) پس از گذشت ١۴٠٠ سال همچنان در میان شیعیان زنده نگه داشته می شود، خاطرنشان کرد: همه ما در زندگی روزانه در بزنگاه های مختلف، با مسائلی مواجه می شویم و میان حق و باطل قرار می گیریم که می بایست با تأسی از سیدالشهدا علیه السلام، مسیر حق را در پیش بگیریم و همچون آن امام بزرگوار در راه حق گام برداریم.

علیرضا کریمیان، مسیر جمهوری اسلامی ایران به پرچمداری رهبر انقلاب را، همان مسیر عاشورا دانست و با بیان اینکه دهه محرم فرصت مغتنمی است برای بازگویی و بازخوانی درس های معنوی و ارزشمند عاشورا؛ برزنده نگه داشتن مراسم های عزاداری محرم و شریک و سهیم شدن همکاران در مراسم عزاداری تاکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران دولت سیزدهم را دولت کار و تلاش خواند و گفت: خوشبختانه این ویژگی به همه دستگاه ها و اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران نیز سرایت کرده است و باید توجه داشت که رضایتمندی مردم برای ما مهم است و در این خصوص تمام تمهید مقدمات باید انجام شود و در یک فضای همدلانه و صمیمی میان ارکان آموزش و پرورش، کارآمدی را بیش از پیش تقویت کنیم.

وی پروژه مهر را مهم ترین فعالیت پیش روی آموزش و پرورش عنوان و تاکید کرد: همه دوایر زیرمجموعه درگیر پروژه مهر هستند و مهم ترین برنامه ما در آموزش و پرورش همین برنامه است برای سرعت بخشی به امور و ارتقای کیفیت اجرایی آن، باید ١۵ شهریور را به عنوان اول مهر در نظر گرفت و تمام ارکان آموزش و پرورش پایتخت، در تحقق با کیفیت برنامه ها در زمینه ثبت نام مدارس، کتب درسی، بازگشایی مدارس، تجهیز و تکمیل و بهسازی فضاهای آموزشی و ... اهتمام کافی را داشته باشند تا اول مهر را با صلابت و سلامت آغاز کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در ادامه، با اشاره به سی و ششمین جلسه اجلاس مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور که به میزبانی شهر تهران برگزار می شود؛ هدف این اجلاس را توانمندسازی و تقویت مدیران، تعامل با دستگاه ها و ایجاد وحدت رویه در برنامه ها به ویژه اجرای سند تحول بنیادین عنوان کرد که در ٨ کمیسیون تخصصی راهبری و به مدت سه روز در سالن اجلاس سران برگزار و در ادامه خواستار حضور فعال مدیران شهر تهران در کمیسیون های تخصصی این اجلاس شد.

در ادامه این جلسه، اعضای شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، پیرامون موضوعات: گزینش نیروی انسانی کارآمد و متخصص، مراسم مربوط به تشییع پیکر شهدای گمنام در آموزش و پرورش منطقه ۵، برنامه «أحلَی مِنَ العَسَل»، برون سپاری بخشی از آموزش ها در زمینه رشته های کار و دانش، فوق برنامه استعدادهای درخشان، سرویس مدارس و ... به گفت و گو نشستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار