آیت‌الله اختری در جمع مدیران مناطق آموزش و پرورش شهر تهران:

فرهنگیان، مسئولیت افتخارآمیز تعلیم و تربیت قشر بنیادی جامعه را بر عهده دارند

تهران (پانا) - رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست‌جمهوری ضمن تاکید بر اهمیت جایگاه فرهنگیان گفت آن‌ها ‌دارای مسئولیت افتخارآمیز تعلیم و تربیت قشر بنیادی جامعه یعنی دانش‌آموزان هستند.

کد مطلب: ۱۲۹۳۹۵۴
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگیان، مسئولیت افتخارآمیز تعلیم و تربیت قشر بنیادی جامعه را بر عهده دارند

آیت‌الله محمدحسن اختری؛ رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست‌جمهوری در نشست شورای معاونین اداره کل و مدیران مناطق آموزش و پرورش شهر تهران ضمن تبریک ایام خجسته و فرخنده ولایت و امامت و همچنین عید سعید غدیرخم و ولایت امیرالمومنین علی علیه السلام؛ ابراز امیدواری کرد که خداوند شیعیان را در این ولایت ثابت قدم و باقی نگه دارد.

وی با تاکید بر اهمیت جهاد تبیین، افزود: فرهنگیان که مسئولیت افتخار آمیز تعلیم و تربیت قشر بنیادی جامعه یعنی دانش آموزان را به عهده دارند، می‌بایست پرداختن به مسأله غدیر را در فعالیت‌های خود قرار دهند و در راستای تبیین و یادآوری آن، نقش آفرین باشند.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین با اشاره به هفته حجاب و عفاف، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای مسجد گوهرشاد که در مقابله با تهاجم فرهنگی به کشور، دین و ایمان مردم ایستادگی کردند، اظهار کرد: دانش‌آموزان آینده‌سازان جامعه هستند و می‌بایست در همه ابعاد فردی، اجتماعی، فرهنگی، دینی، سیاسی و ... رشد پیدا کنند و باید توجه داشت که این سرمایه ملی، امروز در اختیار فضای آموزشی و در مسیر تعلیم و تربیت قرار دارند، بنابراین آموزش و پرورش با همکاری و هم افزایی با سمن‌ها و گروه‌های فعال در زمینه حجاب و عفاف می‌تواند در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف بیش از پیش موثر واقع شود.

وی همچنین با بیان اینکه اسلام آیین زندگی، حیات‌بخش و روح‌بخش است بر آشنا کردن دانش‌آموزان با اسلام و دین، فرهنگ مقاومت و اندیشه‌های امام خمینی(ره) تاکید کرد و گفت: هر مسئولی در جایگاه خود می‌تواند نقش موثری داشته باشد، بنابراین هر کدام تلاش کنیم بر اساس مسئولیت پذیری خودمان، در راستای اصلاح جامعه و در نشر و ترویج نعمت اسلام نقش آفرین باشیم.

آیت‌الله اختری در ادامه مسئولیت‌خواهی و مسئولیت‌پذیری را مورد توجه قرار داد و با اشاره به اینکه در قرآن کریم رسالت تنها مخصوص پیامبر نیست، بلکه همه مردم درخصوص تبلیغ دستورات و تعظیم شعائر الهی رسالت دارند اظهار کرد: هرکس رسالات خدا را تبلیغ می‌کند نباید از چیزی بترسد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی همواره در تمام زمینه‌ها پیروز بوده و از پس هر حرکتی از سمت دشمنان انقلاب و نظام بیشتر از قبل اوج گرفته است و امیدواریم که با هوشیاری و دقت نظر آموزش و پرورش در راستای تربیت دانش‌آموز تراز جمهوری اسلامی ایران گام‌های موثری برداشته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار