در حاشیه آیین زنگ ملی ایثار و مقاومت بیان شد

زنگ عشق، زنگ تربیت، زنگ ایثار و مقاومت

تهران(پانا)- آن ها رفتند تا مردم بمانند، آن ها زمین خوردند تا بقیه بلند شوند، آن ها جان دادند تا مردم زنده بمانند، آن ها از خود گذشتند تا نظام با خون آن ها پر ثمرتر و تنومندتر شود.

کد مطلب: ۱۲۱۸۷۹۹
لینک کوتاه کپی شد
زنگ عشق، زنگ تربیت، زنگ ایثار و مقاومت

رقیه سادات نقوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌وگو با پانا بیان کرد: زنگ ایثار و مقاومت برای اولین بار در سراسر کشور به ابتکار آموزش و پرورش به صدا درآمد و هدف از این زنگ یادآوری ارزش ها و آرمان های شهدا در ۸ سال دفاع مقدس است.
وی افزود: یک روز یا یک زنگ را نمی توان به ایثار و مقاومت اختصاص داد بلکه این گنجینه فاخر و ارزشمندی که ما از تربیت انسان های کامل در ۸ سال دفاع مقدس دیدیم و الگو ها و اسوه های مردانگی و شجاعت و ایثاری که از یادگار های تربیتی به جا مانده به یک روز و یک هفته ختم نمی شود و ما باید در تمام طول سال به یاد این ابر مردها باشیم که جانانه با تمام وجودشان از این آب و خاک دفاع کردند.
وی افزود: اگر دفاع جانانه آن ها نبود اکنون معلوم نبود سرنوشت انقلاب ما و حکومت ما به کجا می رسید؛ آن ها رفتند تا ما بمانیم، آن ها زمین خوردند تا ما بلند شویم، آن ها جان دادند تا ما زنده بمانیم، آن ها از خود گذشتند تا نظام ما با خون آن ها پر ثمر تر و تنومند تر شود.
نقوی افزود: ما برای حفظ ارزش ها و اندیشه و تفکر شهدا که برگرفته از قیام امام حسین (ع) بود و انتقال آن به نسل های بعد نیاز به حرکت هایی همچون نواختن زنگ ها و گلبانگ های ایثار و مقاومت داریم تا یاد و خاطره آن عزیزان تا همیشه زنده نگه داشته شود.
وی خاطر نشان کرد: حرکت شهدا مقابل ظلم و فساد بود و در این جنگ، آنان از خاکمان دفاع کردند و اکنون این برنامه ها باعث می شود تا ارزش های دفاع مقدس تا سالیان سال به نسل های بعد منتقل شود و از ثمرات معنوی آن ها بهره مند شویم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: در روزهای جنگ، کسانی که به جبهه ها می رفتند هم سن و سال دانش آموزان دبیرستانی بودند و برخی از آنها؛ فرماندهان جنگ شدند. دانش آموزان ما باید بدانند که هم سن و سالان خودشان در چهل و اندی سال قبل چه کار عظیمی انجام داده اند و تاریخ آن ها را فراموش نمی کند؛ از قیام امام حسین(ع) تا اکنون دنیا به خود چنین دفاع مقدسی ندیده است.
رقیه سادات نقوی در رابطه با تحصیل دانش آموزان در شرایط کرونایی افزود: شکل تحصیل و مدرسه رفتن دانش آموزان تغییر کرده و از صورت ۱۰۰ درصد حضوری به صورت مجازی یا تلفیقی و نیمه حضوری تغییر کرده است.
فرصت دنیای مجازی و شبکه های رسانه ای که در اختیار است گاهی ممکن است سبب شود تا دشمنان ما از این رسانه ها به عنوان تهدید بر علیه بچه ها استفاده کنند اما‌ کیاست،هوش و ذکاوت دانش آموز ایرانی ایجاب می‌کند که از این فضای مجازی برای جهاد بر علیه تبلیغات دشمن استفاده کنند و از همان مسیری که دشمن می خواهد به ما ضربه بزند استفاده کنیم و تفکر دینی، ارزشی و تربیتی اسلام را به دنیا مصادره کنیم.
نقوی خاطرنشان کرد: از طرفی بهترین راه ارتباط بچه ها با کسانی که نمی توانند آن ها را دائم ببینند از طریق ارتباطات است و از این فرصت ارتباطی به عنوان یک جهاد فرهنگی اما به شکل مجازی استفاده کنند و بهترین شبکه تعاملی که دانش آموزان در آن فضا درس می خوانند و سر کلاس درس حاضر می شوند شبکه دانش آموزی شاد می باشد و برنامه ایثار و مقاومت از طریق شبکه مجازی شاد به صورت زنده در اختیار تمامی دانش آموزان کشور گذاشته شد.

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ حمیدرضا رحیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار