مقتدایی در گفت‌وگو با پانا:

مجلس آمادگی دارد بلافاصله پس از تحلیف، صلاحیت وزرای پیشنهادی را بررسی کند

قوای سه‌گانه باید با یکدیگر هماهنگ باشند

تهران (پانا) - نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت مجلس این آمادگی را دارد تا با بیشترین کمک به آقای رئیس‌جمهور، کار رسیدگی به رأی اعتماد و استماع دیدگاه‌های وزرا را به نتیجه برساند و بلافاصله پس از مراسم تحلیف در مجلس آمادگی رسیدگی به رأی اعتماد وزرا وجود دارد.

کد مطلب: ۱۴۸۹۶۴۶
لینک کوتاه کپی شد
مجلس آمادگی دارد بلافاصله پس از تحلیف، صلاحیت وزرای پیشنهادی را بررسی کند

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با پانا درخصوص تاکید رهبر انقلاب بر تعامل دولت و مجلس، اظهار کرد: «تاکید مقام معظم رهبری یک واقعیت عینی جامعه امروز است. مردم ایران با مشارکت فعالانه‌ای که در عرصه انتخابات داشتند، بحران‌های احتمالی که می‌توانست کشور را مورد آسیب قرار دهد، متوقف کردند. از این پس مجلس شورای اسلامی و شخص رئیس‌جمهور منتخب باید تمام توان خود را به کار گیرند تا کابینه و دولت چهاردهم تشکیل شود.»

وی با بیان اینکه مجلس برای همکاری با دولت و تسریع در روند انتخاب کابینه آمادگی جدی دارد، افزود: «مجلس معیار‌ها و ملاک‌های خاص خود را دارد، بخشی از این معیارها در قانون اساسی به صراحت ذکر شده است، بخشی نیز رهنمود‌هایی است که ما براساس آنها عمل می‌کنیم. امیدواریم افرادی که معرفی می‌شوند، واقعاً از ابعاد مختلف، اشخاصی شایسته باشند یا صلاحیت‌های لازم برای این که ما به او اعتماد کنیم را داشته باشند.»

مقتدایی بیان کرد: «تأکید مقام معظم رهبری در دیدار اخیر، این بود که فرصت‌ها و ثانیه‌ها برای خدمت به مردم از دست نرود و تجمیع همه داشته‌های کشور به سرعت رخ دهد. طبق رهنمود‌های رهبر انقلاب افرادی باید انتخاب شوند که امین، پاکدست، کارآمد و توانمند باشند.»

وی اضافه کرد: «رهبر معظم انقلاب بر حاکمیت اخلاق بر کشور نیز اشاره کردند. از آنجایی که ایشان تاکید داشتند امنیت روانی جامعه باید حفظ شود تا در برابر دشمنان اهداف خود را محقق کنیم، در صحن علنی مجلس در زمان رأی اعتمادها باید مباحث اخلاقی مطرح شود چرا که این رویکردها می‌تواند کشور را ارتقاء دهد. قوای سه‌گانه در کنار یکدیگر یک کل واحد را تشکیل می‌دهند و باید با یکدیگر هماهنگ باشند.»

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: «کشور دارای سلایق، رویکردها و طرز تفکرهای مختلفی است اما همانگونه که رهبر انقلاب اشاره کردند، کشور به‌ویژه در مسائل مهم باید مجموعه‌ای متحد و منسجم باشد و این‌گونه به خارج منتقل شود که همه ارکان نظام در مسائل مهم خط واحدی دارند و خط‌مشی مورد نظر ملت و اسلام را دنبال می‌کنند.»

وی خاطرنشان کرد: «مجلس در حال رایزنی‌هایی مقدماتی است که بلافاصله پس از مراسم تحلیف در مجلس آمادگی رسیدگی به رأی اعتماد وزرا را داشته باشد. بسته به اینکه آیا رئیس‌جمهور منتخب قصد دارد از فرصت قانونی خود به‌صورت حداکثری استفاده کند یا در حداقل زمان ممکن، نسبت به معرفی افراد اقدام کند، مجلس شورای اسلامی این آمادگی را دارد تا در بازه‌ای که بیشترین کمک را به آقای رئیس‌جمهور داشته باشد، کار رسیدگی به رأی اعتماد و استماع دیدگاه‌های وزرا را به نتیجه برساند.»

لازم به ذکر است، مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۱۵ تیرماه برگزار شد و مسعود پزشکیان با ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رای در برابر ۱۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۷۹ رای سعیدجلیلی، به عنوان نهمین رئیس جمهور اسلامی ایران از سوی مردم انتخاب شد.

قرار است مراسم تنفیذ رئیس جمهور منتخب در حسینیه امام خمینی (ره)، ۷ مردادماه با حضور رهبر معظم انقلاب و جمعی از مسئولان نظام برگزار شود. نهم مردادماه نیز مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب در مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

خبرنگار : پارمیدا یاوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار