سازگاری با فناوری های نوین از مهمترین برنامه های آموزش و پرورش است

رشت (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان گفت بومی سازی و سازگاری با فناوری های نوین به ویژه در حوزه فضای مجازی از مهمترین برنامه های آموزش و پرورش استان گیلان است .

کد مطلب: ۱۲۰۳۱۰۶
لینک کوتاه کپی شد
سازگاری با فناوری های نوین از مهمترین برنامه های آموزش و پرورش است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان گیلان در حاشیه سی و پنجمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور که در دهکده ساحلی بندر انزلی دنبال می شود؛ محمد رحمتی با اشاره به تحولات و پیشرفت های چشمگیر فضای مجازی به ویژه در بخش تعلیم و تربیت گفت: یکی از مهمترین برنامه های این اداره کل، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی و همگام کردن معلمان و دانش آموزان با الگوهای آموزشی در فضای مجازیست.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و لزوم بهره گیری از فضای مجازی در آموزش و پرورش طی دو سال گذشته، اظهار کرد: بر اساس تغییر زیست بوم در پی شیوع این بیماری، در صددیم تا همه برنامه های آموزش و پرورش را با در نظر گرفتن الگوها و ضرورت های از پیش تعیین شده، متناسب با نیازهای دانش آموزان و توانمندی های معلمان تدوین و اجرا کنیم.

رحمتی ساماندهی و ارتقای علمی نیروی انسانی و پایداری امنیت روانی، شغلی و اقتصادی معلمان را از برنامه های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خواند و افزود: آموزش و پرورش گیلان موفق شده است طی چند سال اخیر عدالت آموزشی را با حداکثر توان در سراسر استان به خوبی اجراکند به نحوی که تاکنون حدود 98 درصد افراد لازم التعلیم استان زیر پوشش نظام تعلیم و تربیت قرار گرفته اند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان همچنین به تلاش همه دست اندرکاران برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی پیش رو اشاره و خاطرنشان کرد: طی دو سال گذشته معلمان، دانش آموزان و اولیای آنان تجربه جدیدی را در حوزه تعلیم و تربیت در فضای مجازی از سر گذراندند اما تمام تلاش این نهاد و سایر دست اندرکاران بر این است تا با واکسینه کردن معلمان و جامعه هدف و رفع موانع پیش رو سال تحصیلی 1401-1400 با بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان در مدارس همراه باشد.

رحمتی به تلاش های این نهاد آموزشی برای استمرار تعلیم و تربیت در زمان شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز آموزشی نیز اشاره کرد و گفت : تلاش کردیم تا با بهره گیری از ظرفیت های مناسب صدا و سیما، فضای مجازی و البته شبکه شاد آموزش و یادگیری را استمرار بخشیده، فضای امنی را برای صیانت از دانش آموزان و خانواده های آنان فراهم کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان در ادامه نقاط قوت و ضعف این نهاد را نیز برشمرد و گفت: بالابودن مشارکت مردم و خیرین در ساخت و ساز مدارس و حضور نیروی انسانی خبره و با تجربه در امر تعلیم و تربیت را از نقاط قوت آموزش و پرورش استان دانست و گفت: وجود مدارس فرسوده، بازنشستگی بالای نیروی انسانی، کمبود مراکز رفاهی و اقتصادی، افزایش حاشیه نشینی در شهرها و کمبود فضای آموزشی در حاشیه شهرها به ویژه مسکن مهر رشت از مهمترین مشکلات و دغدغه های این اداره کل محسوب می شود.

رحمتی در پایان، اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش را فرصتی مغتنم برای تبادل اندیشه و به اشتراک گذاشتن تجارب مفید همکاران دانست و گفت: با هم اندیشی در این گونه نشست ها علاوه بر تسریع در حل مشکلات، می توان تجارب ارزشمند و نکات مفید را به صورت مطالب آموزشی، از طریق کتب درسی به معلمان ودانش آموزان انتقال داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار