رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه:

۱۴ عضو جدید هیئت علمی در دانشکده پزشکی مراغه جذب می‌شوند

مراغه (پانا) - رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه از افزایش ظرفیت جذب چهار نفری اعضای هیئت علمی در فراخوان وزارت بهداشت به ۱۴ نفر خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۲۸۸۹۵
لینک کوتاه کپی شد
۱۴ عضو جدید هیئت علمی در دانشکده پزشکی مراغه جذب می‌شوند

الله‌وردی ارجمند با اعلام این خبر گفت: ساختمان آموزشی و زیرساخت آزمایشگاهی لازم برای دانشکده پزشکی این شهرستان فراهم شد و ظرفیت چهار نفری اعضای هیئت علمی در فراخوان ۱۹ وزارت بهداشت نیز به ۱۴ نفر افزایش یافت و ٧ نفر هم در قالب تعهد خدمت و در مجموع ۲۱ نفر گزینش و جذب می‌شوند تا علاوه بر تدریس، در بیمارستان‌های شهرستان نیز خدمات درمانی عرضه کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه ادامه داد: ساختمان دانشکده پزشکی مراغه که با ۸۰۰ مترمربع زیربنا در پنجم شهریور سال جاری افتتاح شده بود، برای پذیرش ۲۰ دانشجو از بهمن سال جاری مهیاست و فراهم‌سازی زیرساخت آزمایشگاهی آن نیز در دست اقدام قرار دارد.

ارجمند با بیان اینکه دانشجویان رشته بیوتکنولوژی پزشکی در مقطع کارشناسی‌ارشد هم برای نخستین‌بار در این دانشکده پذیرش خواهند شد، اضافه کرد: راه‌اندازی دانشکده‌های چهارگانه از جمله پزشکی و طب سنتی و برخی دیگر از اقدامات توسعه‌ای در مراکز درمانی، زمینه را برای ارتقای این دانشکده به دانشگاه فراهم می‌کند.

به گفته وی بر همین اساس راه‌اندازی بخش جراحی قلب در بیمارستان امیرالمومنین (ع) این شهرستان در دستور کار قرار گرفته و علاوه بر تامین تجهیزات مورد نیاز، دو پزشک فوق تخصص در رشته‌های جراحی قلب و بیهوشی نیز جذب شده‌اند تا عمل جراحی قلب باز برای نخستین‌بار در تاریخ این شهرستان انجام شود.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر عمل آنژیو قلب ماهانه روی ۳۰۰ نفر در بیمارستان امیرالمومنین (ع) این شهرستان انجام می‌شود، اضافه کرد: ظرفیت بخش آنژیو قلب این بیمارستان نیز به‌زودی دو برابر خواهد شد و تجهیزات مورد نیاز برای آن خریداری شده است.

دانشکده علوم پزشکی مراغه در دولت سیزدهم گام‌های موثر دیگری نیز در جهت ارتقا به دانشگاه و تبدیل شدن مراغه به قطب درمان جنوب آذربایجان‌شرقی برداشته است.

شایان ذکر است علاوه بر اهالی جنوب آذربایجان‌شرقی، ساکنان برخی شهرستان‌های آذربایجان‌غربی و کردستان هم برای دریافت برخی از خدمات درمانی به مراغه مراجعه می‌کنند و تبدیل شدن این شهرستان به قطب درمانی منطقه از تردد اهالی به مراکز استانها جلوگیری خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار