برگزاری یادواره شهدای عملیات مطلع‌الفجر در مراغه

مراغه (پانا) - همزمان با سالروز عملیات مطلع الفجر یادواره ۳۶ شهید مراغه‌ای این عملیات برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۳۱۳۷۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری یادواره شهدای عملیات مطلع‌الفجر در مراغه

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای سپاه عاشورا روز چهارشنبه در این یادواره شهدا بیان کرد: جهاد تبیین و راه‌اندازی نهضت روشنگری تنها راه مقابله با جنگ تمام عیار رسانه‌ای دشمن علیه کشورمان است.

سرتیپ دوم پاسدار جلیل بابازاده قانع افزود: در حوادث اخیر تمامی دشمنان ایران اسلامی از منافقان گرفته تا سلطنت‌طلبان و تجزیه‌طلبان با هدایت آمریکای جنایتکار در یک جبهه متحد شدند و هرچه در توان داشتند از طریق جنگ رسانه‌ای و حتی ناامن‌سازی به کار بستند تا روند پیشرفت کشورمان را متوقف کرده و در نهایت نظام را ساقط کنند.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی دشمن ضربه زدن به جایگاه ولایت فقیه است، اضافه کرد: اینکه هیچ شعاری علیه هیچکدام از مسئولان نظام داده نمی‌شود و فقط جایگاه ولی‌فقیه مورد جسارت قرار می‌گیرد، نشان می‌دهد که دشمنان می‌دانند ستون اصلی خیمه انقلاب اسلامی ولایت فقیه است.

وی تصریح کرد: باید در مقابل این هجم از بمباران تبلیغاتی و جنگ رسانه‌ای که دشمن به راه انداخته است، مقابله به مثل کرد و تمامی کسانی که دلسوز نظام و انقلاب هستند باید کمر همت ببندند و در عمل به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین شبانه‌روز کار کنند.

شایان ذکر است اجرای مراسم استقبال و سرود توسط دانش آموزان یگان تشریفات بسیج دانش آموزی دبستان طالقانی، گروه پیشتازان دبستان شرف1 به یاد 17 دانش آموز شهید مراغه ای این عملیات از دیگر بخش های این یادواره بود.

مطلع الفجر؛ عملیاتی کوچک اما تاثیرگذار

عملیات مطلع‌الفجرتوسط رزمندگان اسلام در منطقه عملیاتی گیلانغرب به منظور تصرف ارتفاعات شیاکوه، چرمیان و تنگ قاسم‌آباد به مرحله اجرا درآمد که در آنجا یک گردان از مراغه با عنوان گردان توحید به فرماندهی شهید رضا خیری حضور داشت و ۳۶ شهید گلگون کفن از این شهرستان تقدیم اسلام شد.

عملیات 'مطلع الفجر' که در تاریخ 20 آذر ماه سال 1360 با رمز 'یا مهدی ادرکنی ' در منطقه گیلانغرب و سرپل ذهاب صورت گرفت، هر چند در ظاهر عملیاتی کوچک قلمداد می شود اما دستاوردهای فراوانی برای کشور داشته است.

این عملیات با هدف فراهم سازی مقدمات فتح قصر شیرین و نفت شهر و انهدام قوای دشمن با مشارکت سپاه، بسیج و مردم بومی منطقه و همچنین هماهنگی نیروهای ارتش صورت گرفت.

رزمندگان اسلام در این عملیات موفق به آزاد سازی موقت بلندی های شیاکوه و برآفتاب در ارتفاعات گیلانغرب شدند.

در این عملیات دو فروند هواپیما، یک فروند بالگرد، مقادیری ادوات سنگین و نیمه سنگین و 14 گردان از نیروهای ویژه دشمن منهدم شدند، در این عملیات همچنین دو هزار و 150 نفر از نیروهای عراقی کشته، زخمی و اسیر شدند.

با وجودی که وسعت و دامنه عملیات مطلع الفجر کم بود، توانست در موفقیت عملیات های بزرگ بعدی تاثیر زیادی داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار