معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش مراغه:

آموزش و پرورش، محور توسعه کشور است

مراغه (پانا) - معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش مراغه، آموزش و پرورش را محور توسعه کشور دانست.

کد مطلب: ۱۳۳۰۲۳۱
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش، محور توسعه کشور است

حسین اکبریان در آیین گرامیداشت هفته پژوهش ضمن تسلیت ایام شهادت فاطمه زهرا(س) گفت: دانش‌آموزان عزیز، سرمایه‌های بی بدیل و گران‌سنگ جامعه ما هستند و خدای متعال را بر نعمت تعلیم و تربیت سپاسگزاریم و اینکه در مکتبی نفس می‌کشیم که خردمندی بزرگترین افتخار و مهم‌ترین آموزه دینی و بشری است بر خود می بالیم.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش مراغه «چیستی-چرایی-کیستی-چگونگی-کجایی-چه موقع» را مبنای پژوهش و مسئله محوری دانست و افزود: اگر جامعه به سوی مسئله محوری معطوف شود به برنامه و اهداف و کارکردها می‌رسد و مسئله شناسی مبنای برنامه ریزی و حصول اهداف است.

اکبریان ادامه داد: مراسم هفته پژوهش با حضور پربرکت همکاران و دانش‌آموزان پژوهنده معنادار می‌شود و محور توسعه کشور، آموزش و پرورش بوده و آینده علمی جامعه وابسته به جایگاه آن است.

وی آموختن اندیشیدن و تفکر را به دانش‌آموز لازمه رسیدن جامعه به فلاح و رستگاری عنوان کرد و گفت: پژوهش موضوع مسئله محور و کارکردمحور است که بایستی به برنامه و سبک زندگی مبدل شود تا پاسخگوی نیازهای روز جامعه باشد.

اکبریان در خاتمه بیان کرد: ارزش افزوده معلمان و دانش‌آموزان هزاران برابر بیشتر از سایرین است، چرا که آموزش و پرورش زیربنای جامعه است و محل اندیشه‌ورزی است و انسان ساحت‌های مختلف دارد و همگی عرصه‎‌ها باید توأمان پیش روند و در این جا پژوهش و فناوری تسهیلگر این مسیر خواهد بود.

شایان ذکر است تجلیل از معلمان پژوهشگر دبیرستان نمونه آزادگان پایان بخش این مراسم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار