معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش البرز:

طرح خیرین سواد‌یار در البرز اجرا می‌شود

کرج (پانا) - معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش البرز از برگزاری طرح خیرین سوادیار در استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۲۵۹۴۲
لینک کوتاه کپی شد
طرح خیرین سواد‌یار در البرز اجرا می‌شود

جلسه کارگروه تخصصی مجمع خیرین سوادیار با حضور زینب بابا رئیس اداره سواد آموزی، علیرضا صالحی تبار رئیس اداره سنجش (از کانون حامیان کودکان بازمانده از تحصیل و خیرین شهر کرج) در اداره کل آموزش و پرورش استان البرز برگزار شد.

رویا عسگرپور هدف از برگزاری این جلسه تخصصی را تبیین طرح و بهره‌گیری از توان، امکانات و ظرفیت‌های دولتی، غیردولتی، مردمی، خیریه ها و نیروهای بسیجی و جهادی نسبت به اجرایی کردن این امر دانست.

وی با اشاره به فلسفه تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان حضرت امام خمینی (ره)، خاطرنشان کرد: مبارزه با بی‌سوادی به صورت امری مردمی، خودجوش و جهادی و به معنای واقعی کلمه نهضت بوده است.

عسگرپور بیان کرد: به مرور این نهضت به یک تشکیلات سیستمی دولتی و وابسته به امکانات و اعتبارات تبدیل شده است و استفاده از خیرین و مشارکت آنان در این امر در واقع احیای نهضت سوادآموزی و استفاده از ظرفیت آنان در امور گوناگون سوادآموزی است.

وی در ادامه عنوان کرد: خیرین سوادیار نیز ضمن استقبال از این طرح، هر گونه کمک و یاری به نهضتی کردن سوادآموزی، شناسایی و معرفی خیران علاقه مند و دلسوز، شناسایی، جذب و نگهداشت افراد بازمانده از تحصیل را الزامی و ضروری است و همچنین نکاتی را در خصوص امکان ثبت مجمع به عنوان یک نهاد مردمی بیان کرد.

وی در پایان از هریک از حاضرین خواست با تفکر و تعمق بیشتر در این زمینه، نقطه نظرات، پیشنهادات و راهکارهایی که منجر به مردمی کردن نهضت می شود را در جلسه بعدی ارائه دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار