مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی کشور:

در بحث سوادآموزی باید از ظرفیت خیرین سوادیار بهره گرفت

کرج (پانا) - مدیرحوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت در بحث سوادآموزی باید از ظرفیت خیرین سوادیار بهره‌مند شد که اجرای درست شیوه‌نامه هفته سوادآموزی مورد انتظار است.

کد مطلب: ۱۳۳۰۶۶۳
لینک کوتاه کپی شد
در بحث سوادآموزی باید از ظرفیت خیرین سوادیار بهره گرفت

غلامرضا بروجی، مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی در گردهمایی مشترک دو روزه معاونین سوادآموزی و رؤسای ادارات سوادآموزی ضمن اشاره به اهمیت موضوع سوادآموزی و توجه بیش از پیش به این موضوع در استانها عنوان کرد: هرچه ارتباط و تعامل با مدیران کل استانها بیشتر شود و آنها در جریان فعالیت‌های نهضت سوادآموزی قرار بگیرند نگاه ویژه‌تر و مثبت تری در راستای پیشبرد اهداف نهضت سوادآموزی خواهند داشت.

وی افزود: یکی از ظرفیت‌های بسیار خوبی که در بحث سوادآموزی باید به آن عنایت ویژه داشت بحث خیرین سوادیار است. افرادی خیراندیش در استان‌ها هستند که نگاه جهادی دارند، به دنبال ارتقای مالی نیستند، خود در جستجوی انجام کارهای خیر و نیک هستند و می توانند در این امر بسیار کمک‌کننده بوده و مشارکت داشته باشند. تشکیل جلسات با این افراد و استفاده از ظرفیت خیرین مورد انتظار است. البته استانها تفاوت های جغرافیایی دارند و با شرایط مختلفی روبه رو هستند. هنر و نقش معاونین سوادآموزی است که می تواند این تفاوت ها را به فرصت تبدیل کرده و بهترین نتیجه را دریافت کنند.

بروجی ادامه داد: وجود بیماری کرونا درکنار مشکلات زیادی که ایجاد کرد نکات مثبتی هم داشت از جمله استفاده از ظرفیت فضای مجازی در آموزش بود. ما هم از این شرایط باید نهایت استفاده را ببریم. یکی از راه های ارتباط با استانها، تشکیل جلسات مجازی وبیناری است که می تواند در راستای تعامل و همفکری بسیار ارزشمند باشد. همچنین تشکیل گروه‌هایی در بستر شبکه شاد راهی است تا اطلاعات و موارد مهم از ستاد در اختیار استانها قرار گیرد تا استانها هم بتوانند از این طریق ارتباط مؤثری با همکاران در سازمان داشته باشند.

مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی به نقش و اهمیت انعکاس اخبار در استانها اشاره کرد و گفت: پورتال خبری بعضی از استانها در انعکاس اخبار نیاز به به روز رسانی دارد و همچنین توجه به اصول خبرنویسی و رعایت قواعد ارسال اخبار بسیار مهم و کلیدی است که باید مورد عنایت بیشتری قرار گیرد.

وی به استفاده از ظرفیت صدا و سیما و نشریات کثیرالانتشار در استانها، استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و جماعت مساجد، بهره‌گیری از ظرفیت شورای پشتیبانی سوادآموزی، استفاده از ظرفیت بسیج و سپاه، حوزه‌های علمیه و ...اشاره کرد و افزود: راه‌های بسیاری برای بازگو کردن اهمیت سواد در استانها وجود دارد و انشاالله شاهد حضور حداکثری نیروهای مردمی در راستای سرانجام بخشی به بی سوادی باشیم.

بروجی در پایان ضمن اشاره به ایام پیش رو و چهل و سومین سالروز تأسیس تهضت سوادآموزی به دستور امام خمینی (ره) و فرارسیدن هفته سوادآموزی گفت: استانها طبق شیوه‌نامه ارسالی از سوی سازمان عمل کنند و فعالیت های خود را به نحو شایسته انعکاس دهند و توجه داشته باشند که یکی از جنبه‌های ارزیابی عملکرد استانها، اقدامات هفته سوادآموزی و اجرای درست و دقیق شیوه نامه ارسالی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار