نشست تخصصی اعضای ائتلاف نماد در استان گلستان

گلستان (پانا) - نشست تخصصی اعضای ائتلاف نماد با حضور معاونت پرورشی آموزش و پرورش استان گلستان، نماینده دادگستری، نماینده معاونت بهداشت، نماینده بهزیستی،نماینده کمیته امداد استان و سایر اعضا برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۲۰۷۰۰
لینک کوتاه کپی شد
نشست تخصصی اعضای ائتلاف نماد در استان گلستان

در این نشست که با محوریت فوریت های روانی و اجتماعی بود مسئولین بخش های مختلف عضو ائتلاف نماد حضور داشتند.

کابلی، معاون پرورشی و‌ فرهنگی آموزش و‌ پرورش استان گلستان ضمن تشکر و خیرمقدم به افراد حاضر در جلسه گفت: نماد مشخصا به معنای نظام مراقبت های اجتماعی دانش آموزان است. این مراقبت در سنوات گذشته در فضای مجازی بوده و ما دسترسی کافی به دانش آموزان نداشتیم.

وی بیان کرد: این فضای مجازی ضمن اینکه فضایل ایجاد کرده بود ضعف های بسیاری مخصوصا در حوزه دانش آموزی بروز داد.

کابلی ادامه داد: حضور بیش از حد دانش آموزان در فضای مجازی زمینه ساز آسیب های اجتماعی بسیار شد. این آسیب ها با گذشت زمان نیز بیشتر خواهد شد.

کابلی در ادامه بیان کرد: ما در این زمینه چند مورد معضل جدی داریم، یکی از موارد عدم آگاهی مدیران در سنوات گذشته بود که تصور می‌کردند اگر مدیری آسیبی را گزارش کند، بدنامی برای مدرسه است. البته با پیگیری های انجام شده در حال حاضر شرایط بهتر است. برای نمونه مورد حادی که در آزادشهر داشتیم که با پیگری مدیر‌ مدرسه و‌ همکاری دادگستری و پلیس فتا تا حدودی حل شد. گرچه از خروجی کار به دلیل آسیب به دانش آموز رضایت نداشتیم.

سرهنگ ملک، رئیس اداره مشاوره مددکاری انتظامی استان گلستان نیز در خصوص موضوعات مطرح شده در جلسه عنوان کرد: طرح نماد، طرحی است که کمک می‌کند تا آسیب‌های روانی و اجتماعی دانش آموزان شناسایی شده و متعاقب آن اقدامات کنترلی و درمانی صورت بگیرد.

ملک در ادامه افزود: آسیب های اجتماعی اگر به موقع کنترل شود شاهد کاهش جرایم خواهیم بود و در صورتی که نادیده گرفته شود، شاهد تبدیل موضوعات اجتماعی به مسائل امنیتی خواهیم شد.

وی در پایان صحبت های خود اظهار کرد: به همین جهت امیدواریم با همکاری نهادهای متولی و تعلیم و تربیت بتوانیم در جهت مدیریت آسیب های دانش آموزی وآگاه سازی والدین اقدام کنیم.

نماینده معاون بهداشت نیز در ادامه توضیحات مسئولین اعلام کرد: موضوع حضور روانپزشکان در حوزه سلامت و روان بعید به نظر می‌رسد چون اکثر آنها در حوزه بیمارستان ها هستند، اما پیشنهاد ما حضور کارشناس های ستادی به عنوان لیدر برنامه نماد در شهرستان هاست.

ولی خانی همچنین اضافه کرد: مکانیزم شناسایی کودکان و نوجوانان نیازمند خدمات سلامت روان است و رساندن آنها به ما باید تقویت شود. در واقع زیرساخت ها برای شناسایی، گزارش و تحویل افراد به ما مهیا است.

دانش آموز خبرنگار: مهرگان محمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار