دغدغه نخبگان دانش‌آموزی استان گلستان شنیده شد

گلستان (پانا) - نشستی در خصوص رفع مشکلات و دغدغه‌های نخبگان دانش‌آموزی استان گلستان با حضور معاون پرورشی آموزش و پرورش استان و رئیس سازمان دانش‌آموزی استان در کانون طه گرگان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۱۸۷۳۴
لینک کوتاه کپی شد
دغدغه نخبگان دانش‌آموزی استان گلستان شنیده شد

موسی کابلی، معاون پرورشی آموزش و پرورش استان گلستان از روسای تشکلات دانش آموزی خواست تا دغدغه های خود را در خصوص مسائل آموزشی، پرورشی و حراستی بیان کنند‌.

کابلی در این نشست با پاسخ به سوالات و دغدغه های دانش آموزان، در رابطه با جهاد تبیین بیان کرد: گلستان در مسیر گام دوم جهاد تبیین است، ۵۳ مدرسه از این فضا و ۴۸۵ مدرسه از فضاهای مختلف از جمله بسیج دانش آموزی و.. برخوردار هستند.

وی با تاکید بر بحث سواد و رسانه گفت: متاسفانه در بحث سواد رسانه و سواد دیجیتالی قوی نیستیم. همینطور اگر معلم خودش را در بحث سواد رسانه قوی نکند نمی‌تواند پاسخگو باشد.

کابلی ضمن تاکید بر دانش آموزان خبرنگار بیان کرد: دانش آموزان خبرنگار باید رابطی بین شهر و استان باشند. از هر شهرستان یک رابط خبرگزاری پانا باید حضور داشته باشد، اگر پانا در آموزش و پرورش حضور نداشته باشد، اعتبار نخواهیم داشت. مسئولین موظفند دانش آموزان خبرنگار را از اخبار مطلع کنند البته دانش آموزان هم وظیفه دارند که سایت های اداری را بررسی کنند و از وقایع مطلع شوند.

معاون پرورشی استان گلستان خاطرنشان کرد: ورزش، اردو و مشاوره از مهم ترین مسائل هستند. در حوزه مشاوره در بحث انتخاب رشته پیگیری های لازم را انجام داده و در حال فرستادن مشاورین به مدارس در سطح شهرهای مختلف استان هستیم. علاوه بر این راه دیگر ارتباطی دانش آموزان (اورژانس اجتماعی) ۱۵۷۰ است که دانش آموزان می‌توانند سوالات خود را در رابطه با انتخاب رشته، کنکور و... با مشاورین در میان بگذارند.

وی تاکید کرد: همچنین در رابطه با کانون های دانش آموزی که کمتر دیده می‌شوند تلاش می‌کنیم تا پیگیری های لازم را انجام دهیم.

کابلی ادامه داد: عملکرد ضعیف معلمان باید بررسی شود،۶۱ درصد معلمین از قشر خانم هستند. از این رو با کمبود معلم مرد مواجه هستیم. باید بحث هویت اجتماعی در مدارس بررسی شود. علاوه بر این فعالیت پرورشی در حوزه پرورشی باید فعال باشد.

در پایان، کابلی ضمن تقدیر و تشکر از دانش آموزانی که در جمع حضور داشتند، افزود: دانش آموز انقلابی باید دارای علم قوی باشد. دانش آموزان ارتباط قوی با خدا داشته باشند. اگر جایی صدای خودتان را نشنیدید با خدا صحبت کنید و انشالله به جایگاهی که شایسته شما دانش آموزان است برسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار