نقش تعیین‌کننده دانشگاه‌ها و نخبگان علمی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس

گلستان (پانا) - نشست تخصصی معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گلستان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر با هدف کاربست برنامه‌های پیشگیری و آسیب‌های روانی-اجتماعی دانش‌آموزان در روز شنبه 28آبان‌ به میزبانی آموزش و پرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۲۵۳۷۷
لینک کوتاه کپی شد
نقش تعیین‌کننده دانشگاه‌ها و نخبگان علمی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس

موسی کابلی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گلستان به نقش دانشگاه‌ها به ویژه نخبگان حوزه روانشناسی و علوم اجتماعی، در کاهش و پیشگیری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی اشاره کرده و گفت: آسیب‌هایی چون مشکلات روحی - روانی، اعتیاد و طلاق موجب تنش در جامعه امروزی شده است. بنابراین مسئولان و دستگاه‌های ذیربط باید برای پیشگیری و ریشه‌کنی آن تلاش مضاعف کنند.

وی با اشاره به اینکه برای داشتن جامعه سالم باید انسان‌های سالم تربیت کنیم و پروش دهیم، افزود: همه جوامع به نوعی با مشکلات، چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی مختلفی روبه‌رو هستند، از این رو باید با تدوین برنامه‌های دقیق، صحیح و کلان در راستای حل این مشکلات کمر همت بست.

کابلی خاطرنشان کرد: در دو سال اخیر با شیوع بیماری کرونا و افزایش استفاده دانش آموزان از فضای مجازی و عدم آگاهی و نظارت خانواده ها در این زمینه به سرعت به سمت آسیب‌های اجتماعی نظیر: رفتارهای پرخطر (گرایش به مصرف مواد و دخانیات، خشونت و روابط ناسالم جنسی)، آسیب‌های نوپدید (تلفن همراه و فضای مجازی) حرکت کردیم.

در ادامه زید احمدی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد گفت: ما می توانیم از ظرفیت دانشجویان و اساتید دانشگاه در کاهش و پیشگیری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی استفاده کنیم. همچنین می توان از ظرفیت های دانشجویان ارشد و دکتری برای ارائه خدمات به آموزش وپرورش جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس استفاده کرد.

همچنین عضوهیات علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر به بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سه سطح پیشگیری اشاره کرد و گفت: تا برنامه ها و آموزش های لازم به عنوان برنامه مصوب هفتگی در نیاید تاثیر نخواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار