باقری: همکاری ایران و مصر برای مقابله با چالش‌ها و تهدیدات منطقه ضروری است

تهران (پانا) - سرپرست وزارت امور خارجه با اشاره به حساسیت شرایط منطقه در سایه تشدید جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع فلسطین در غزه، مشورت و همکاری بین کشورهای بزرگ اسلامی بخصوص ایران و مصر برای مقابله با این چالش‌ها و تهدیدات را ضروری دانست.

کد مطلب: ۱۴۹۱۱۸۱
لینک کوتاه کپی شد
باقری: همکاری ایران و مصر برای مقابله با چالش‌ها و تهدیدات منطقه ضروری است

بدر احمد محمد عبدالعاطی وزیر امور خارجه مصر که برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید کشورمان به تهران سفر کرده است، روز سه شنبه نهم مراد ۱۴۰۳ با علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه دیدار و گفت وگو کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه در این دیدار با استقبال و قدردانی از سفر بدر عبدالعاطی به تهران، برای وی در مسئولیت جدیدش به عنوان وزیر امور خارجه جدید مصر آرزوی موفقیت کرد.

باقری خاطر نشان کرد: حضور دو وزیر خارجه مصر در تهران در خلال حدود دو ماه گذشته برای شرکت در مراسم ادای احترام به مقام رئیس جمهور و وزیر خارجه شهید و همچنین مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید ایران را ارج می نهیم و آن را نشانه‌ای اطمینان بخش از اراده جدی و تلاش ارزشمند مصر برای پیگیری روند توسعه مناسبات و روابط دو کشور می‌دانیم.

سرپرست وزارت امور خارجه گفت: مناسبات دوستانه با مصر در امتداد تعمیق سیاست همسایگی و تحکیم آن است و این سیاست با تغییر دولت‌ها دچار تغییر نمی‌شود.

باقری ظرفیت دو کشور ایران و مصر را فراتر از عرصه دوجانبه، در ابعاد منطقه‌ای و بین‌المللی حائز اهمیت توصیف و با اشاره به حساسیت شرایط منطقه در سایه تشدید جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع فلسطین در غزه، مشورت و همکاری بین کشورهای بزرگ اسلامی بخصوص ایران و مصر برای مقابله با این چالش‌ها و تهدیدات را ضروری دانست.

وزیر امور خارجه مصر نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفرش به ایران برای شرکت در مراسم تحلیف دکتر پزشکیان رئیس جمهور جدید جمهوری اسلامی ایران، فقدان رئیس جمهور و وزیر خارجه شهید کشورمان را تسلیت گفت و مدیریت موفق دوره انتقالی در این شرایط حساس و خطیر و برگزاری موفقیت آمیز انتخابات ریاست جمهوری در فضایی سالم و امن را به دولت و مردم ایران تبریک گفت.

بدر عبدالعاطی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته از سوی وزیر خارجه فقید ایران به همراه آقای سامح شکری وزیر خارجه سابق مصر بر اساس تصمیم و اراده روسای جمهور دو کشور برای پیگیری روند ارتقای روابط، سفر جاری‌ خود به تهران بنا به دستور عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر را نشانگر اهتمام ویژه و عزم و اراده جدی مصر برای پیگیری ارتقاء و تعمیق روابط بین قاهره و تهران در راستای منافع دو کشور و ملت بزرگ و متمدن توصیف کرد.

وی ایران و مصر را دو کشور بزرگ برادر و دوست در منطقه و جهان اسلام، با تاریخ و تمدنی کهن و جایگاه و نقش مهم منطقه‌ای توصیف کرد و افزود: مشورت و همکاری بین ایران و مصر می‌تواند نقش موثری در تثبیت ثبات و امنیت و جلوگیری از روند تشدید تنش در منطقه بخصوص در شرایط حساس کنونی و در راستای توقف جنایات رژیم اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین در غزه و اجتناب از توسعه دایره جنگ و بحران در منطقه ایفا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار