فرماندار ویژه شهرستان ری:

برنامه‌های حوزه جوانان بایستی از حالت شعاری به سمت هوشمندسازی تغییر شکل پیدا کنند

شهرری یک(پانا)- فرماندار ویژه شهرستان ری، تغییر برنامه‌ها از حالت شعاری به سمت هوشمندسازی را امری ضروری دانست.

کد مطلب: ۱۴۹۲۳۹۱
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌های حوزه جوانان بایستی از حالت شعاری به سمت هوشمندسازی تغییر شکل پیدا کنند

مهدی باب‌الحوائجی، فرماندار ویژه شهرستان ری در اولین نشست شورای ورزش و ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان ری در محل سالن جلسات شهدای مدافع حرم ساختمان فرمانداری، ضمن تقدیر از اداره ورزش و جوانان شهرستان به دلیل برنامه‌ریزی مناسب جهت برگزاری المپیاد ورزش روستایی، اظهار کرد: تمامی بخشداران، شهرداران و رؤسای محترم ادارات باید در این حوزه ورود کرده و به برگزاری هرچه باشکوهتر و بهتر این المپیاد کمک نمایند. همچنین دستگاههای انتظامی، خدماتی و امدادی شهرستان نیز باید در کنار سایر ادارات نسبت به ایجاد فضای مناسب برای برگزاری بازیها مساعدت لازم را به عمل بیاورند.

باب‌الحوائجی در ادامه نیاز حوزه جوانان را تغییر حالت شعاری به سمت هوشمندسازی دانست و بیان کرد: امروز در حوزه جوانان نیازمند آن هستیم که برنامه های ما از حالت شعاری و مجازی بیرون آمده و به سمت هوشمندسازی حرکت نماییم. برنامه ریزی مناسب برای آموزش جوانان، اوقات فراغت و مهارت آموزی به جوانان می‌تواند موجب کاهش بسیاری از آسیبهای اجتماعی و فرهنگی در این حوزه شده و جوانان ما را برای ورود به جامعه و نقش آفرینی در جامعه آماده سازد.

وی آموزش را یکی ار مباحث ساماندهی شده امور جوانان دانست و اذعان کرد: مهمترین موضوع در بحث ساماندهی امور جوانان مقوله آموزش است. یکی‌ از موارد اصلی و اساسی که باید در حوزه آموزش جوانان مدنظر قرار گرفته و گنجانده شود موضوع ازدواج و طلاق و آموزش سبک زندگی مشترک به جوانان است. یکی از وظایف رؤسای محترم ادارات و تمامی کسانی که مسئولیت داشته و در این حوزه دغدغه‌مند می باشند رصد و بررسی برنامه هایی است که با محوریت جوانان و نوجوانان اجرا می شود‌. همه باید نظارت داشته باشیم که در این برنامهها موضوع سبک زندگی مشترک گنجانده شود.

معاون استاندار تهران اضافه کرد: از دیگر برنامه‌هایی که باید در این حوزه مورد توجه ویژه‌ای قرار بگیرد تجلیل و حمایت از جوانان نخبه و قهرمان در رشتههای مختلف می‌باشد. همه دستگاهها وظیفه دارند در موضوع حمایت از نخبگان جوان پای کار آمده و شرایطی را فراهم سازند تا این عزیزان بتوانند در محیطی آرام و مناسب و بدون دغدغه فکری در رشته مورد نظرشان رشد و ارتقا یافته و موجب کسب افتخار و جایگاه برتر برای کشور عزیزمان و به خصوص شهرستان ری شوند.

فرماندار ویژه شهرستان ری در پایان با اشاره به فرموده امام حسین(ع) افزود: حضرت اباعبدالله الحسین(ع) فرموده‌اند بزرگترین نعمت برای هرکس این است که خداوند عزوجل مشکلات بندگانش را به دست شما رفع نماید. این حدیث گران‌بها مؤید آن است که همه ما به واسطه پست و مقامی که داریم در برابر جامعه مسئولیت داشته و باید تمامی همّ و غمّ خود را در راستای انجام وظایفمان قرار دهیم که یکی از مهمترین آنها موضوع رسیدگی به امور جوانان و نوجوانان در جهت ساخت جامعه‌ای سالم و موفق می‌باشد.

 

خبرنگار : دانش‌آموز، سیدایلیا سیدمحمد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار