معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی :

ظرفیت‌های فراهم‌شده توسط مجلات رشد برای سود اقتصادی نیست

مشهد(پانا)- معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت : باید از ظرفیتی که مجلات رشد فراهم کرده استفاده شود زیرا به نفع دانش‌آموز بوده و سود اقتصادی نیست چرا که هدف به فروش رساندن مجله به هر قیمتی نیست؛ مسئله اثرگذاری و ارتباط گیری با دانش آموزان است.

کد مطلب: ۱۴۹۲۷۳۳
لینک کوتاه کپی شد
ظرفیت‌های فراهم‌شده توسط مجلات رشد برای سود اقتصادی نیست

به گزارش خبرگزاری پانا، بیست و دومین نشست سالانه معاونین آموزشی و نمایندگان مجلات رشد سراسر کشور با معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی،مدیرکل دفتر انتشارات وفناوری آموزشی، معاون تولید و انتشار مجلات رشد و نمایندگان مجلات رشد سراسر کشور در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس خراسان رضوی برگزار شد.

حجت اسلام و المسلمین دکتر علی لطفی در این نشست گفت: اولین نقش تبیین آگاه‌سازی ، متذکرشدن همکاران در سطوح مختلف آموزش و پرورش نسبت به مسئله تربیت اثرگزار است.

وی در ادامه گفت : توجیح مدیران و معلمان بر این واقعیت که برای اثرگذاربودن تربیتشان باید به دنبال تنوع در روش‌ها باشند، برعهده ماست. 

وی افزود : گاهی باید به نیازمندی‌ها و علایق دانش‌آموزان توجه شود که نوع برخورد و دیدگاه مدیران مدارس بسیار اثرگذار بر مسائل تربیتی است، با توجه به اینکه دانش‌آموز باید چه فرآیند تربیتی را بگذراند، ما باید بتوانیم فرصتی متنوع فراهم کنیم که حوصله و اشتیاق دانش‌آموز از دست نرود.

وی تصریح کرد :در سازمان‌ها پیگیر هستیم که  سامانه‌هایی فعال کنیم که موقعیت‌های متنوع یادگیری با توجه به ساختار فعلی کتب درسی در اختیار معلم بگذارند زیرا از جهت محتوا و مفهوم باید به مسائلی پرداخته شود که در چهارچوب مطالعات اسناد تحولی ما است و از طرفی ناظری به نیازهای مخاطب باشد.

 لطفی ادامه داد : مسئله اصلی که در استان‌ها باید نسبت به آن توجه جدی شود در جهت آگاه‌سازی ما در هر موقعیت و جایگاه است که از فرصت‌ها به خوبی استفاده شود.

 وی افزود: ظرفیتی که مجلات رشد فراهم کرده باید استفاده شود زیرا به نفع دانش‌آموز است و سود اقتصادی نیست هدف ما در مجموعه مجلات رشد  به فروش رساندن مجله به هر قیمتی نیست بلکه مسئله اثرگذاری و ارتباط‌گیری با دانش‌آموزان است.

لطیفی خطاب به نمایندگان مجلات استان‌های سراسر کشور اظهار کرد: امیدوارم مجله بتواند جایگاه واقعی خودش را پیدا کند؛ لذا ماموریت مشترکی با شما است که همه سعی کنیم در جهت مفهومی و محتوایی بودن قالب مجلات، باز طراحی انجام دهیم، در آموزش و پرورش هر روز مطالبه نسبت به  محتوا، تربیت چند ساحتی و دوری از پرورش کاریکاتوری را شاهد هستیم. در چند سال اخیر دغدغه مجلات در باز طراحی نقش بوده لذا باید در پیشبرد کشور در مسائل فرهنگی و اجتماعی کمک کنیم.

 

دانش آموز خبرنگار: زهرا زراعت کار

 

خبرنگار : زهرا زراعت کار عکاس : زهرا زراعت کار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار