‌وزیر آموزش و پرورش در بازدید از خبرگزاری پانا و دیدار با دانش‌آموزخبرنگاران:

دانش‌آموزخبرنگاران باید سفیر حقیقت، امیدآفرین و آزاداندیش باشند

چشم‌انداز پانا ‌پُرکردن فضای رسانه‌ای کشور ‌از بچه‌های آگاه و بصیر است، به گونه‌ای که ‌در انعکاس حقیقت دیگر نگرانی نداشته باشیم

تهران (پانا) - رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش صبح امروز به‌مناسبت روز خبرنگار با حضور در خبرگزاری پانا از تحریریه این خبرگزاری بازدید ‌و از نزدیک با دانش‌آموزخبرنگاران پانا دیدار و گفت‌وگو کرد.

کد مطلب: ۱۴۹۲۸۲۲
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزخبرنگاران باید سفیر حقیقت، امیدآفرین و آزاداندیش باشند

رضامراد صحرایی با حضور در این خبرگزاری از نزدیک با دبیران سرویس‌های خبری و خبرنگاران به گفت‌وگو پرداخت. صحرایی از بخش ارزیابی درخواست کرد که به صورت مرتب کف مدارس را رصد کنند. وی گفت: ‌باید پانا قبل از رسانه‌های دیگر ما را نقد کند. باید هر آن‌چه ما می‌گوییم و عمل نمی‌شود را از کف مدارس رصد و ارزیابی کنید‌. همیشه کف مدرسه را رصد کنید و ببینید آن‌چه در ستاد گفته می‌شود به آن‌جا می‌رسد و عمل می‌شود یا نه.

تمرکز بر آیین‌نامه ملی مهارت و پیگیری تولیدی‌شدن 2500 هنرستان

وزیر آموزش و پرورش از بخش اقتصادی این خبرگزاری خواست تا بر آیین‌نامه ملی مهارت تمرکز کنند. وی افزود: طبق این آیین‌نامه، باید 2500 هنرستان تولیدی شود. شما این‌ را پیگیری کنید. استان به استان مطالبه‌گری کنید. این کار خیلی مهمی است.‌

اتحاد بخش فرهنگی آموزش و پرورش را مطالبه‌گری کنید

صحرایی تصریح کرد: در حوزه فرهنگی باید اتحاد بخش فرهنگی آموزش و پرورش را مطالبه‌گری کنید. معاونت پرورشی، کانون، دانشگاه فرهنگیان، معاونت تربیت‌بدنی و ... این‌ها باید با هم کار کنند تا خروجی مناسب باشد، اما از هم دورند. سند تحول، سند تحول وزارت آموزش و پرورش نیست، سند تحول آموزش و پرورش کشور است، به معنای نظام تعلیم و تربیت کشور است. وزارت ارشاد، وزارت علوم، صدا‌وسیما و .. همه مسئولیت دارند و شما باید مطالبه‌گری کنید. همه این افراد در شورای عالی آموزش و پرورش هستند که به آموزش و پرورش کمک کنند. موضوع فرهنگ کشور از آموزش و پرورش درست می‌شود و راه دیگری هم وجود ندارد.

پانا تبدیل به یک رسانه مرجع شده است‌

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پانا تبدیل به یک رسانه مرجع شده است، گفت: ‌آموزش و پرورش بزرگترین نهاد اجتماعی و فرهنگی کشور است. شما نباید بگذارید آموزش و پرورش ضعیف باشد. باید واقع‌بین باشیم. هم‌ نقاط قوت و هم ضعف را ببینیم. باید نقاط قوت را بیشتر بیان کنید. منطقا و عقلا غلط است که فقط ضعف‌ها را ببینیم. باید در بخش نماد از همه دستگاه‌ها مطالبله‌گری کنید.

تکالیف معاونت‌ها در اجرای نقشه راه سند تحول را مطالبه‌گری کنید

رضامراد صحرایی اضافه کرد: روی نقشه راه سند تحول و تکالیفی که در آن است تمرکز کنید، از معاونت‌های مختلف تکالیف‌شان را پیگیری کنید. ‌‌ما سند تحول را بدون پشتیبانی رسانه‌ای نمی‌توانیم جلو ببریم.

پیگیر مطالبات رهبر انقلاب اسلامی باشید

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: شما باید خودتان را پیگیری‌کننده مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی بدانید، نه وزیر آموزش و پرورش. حرف آقا سند تحول و گام دوم است.

دانش‌آموزخبرنگاران باید سفیر حقیقت شده و آزاداندیش باشند

وی افزود: ‌16 ما گذشت. ما در بحران وارد وزارت آموزش و پرورش شدیم و مسئولیت را پذیرفتیم. ما برای پانا خیلی بیشتر از آن چیزی که الان هست، می‌خواستیم. اکنون از بحران‌ها عبور کرده‌ایم. دوره جدید، دوره کار برای مسائل نرم است، مانند همین خبرگزاری پانا، مانند 11 هزار دانش‌آموزخبرنگاری که باید سفیر حقیقت شوند. این بچه‌ها باید یاد بگیرند آزاداندیش باشند. برای یک گروه محدود نشوند. من هر وقت دانش‌آموزخبرنگاران پانا را می‌بینم، قد خود را هم‌قد آن‌ها پایین می‌آورم تا با آ‌ن‌ها هم‌صحبت شوم.

صحرایی در ادامه تاکید کرد: مدیرعامل خبرگزاری پانا یک ذهن راهبردی دارد و خیلی از آن برنامه‌های مورد نظر ایشان باقی مانده است. آن طرحی که به من ارائه کرده‌اند و همه این تحولاتی که صورت گرفته فقط بخشی از نقشه راهبردی ایشان است و مانند نمی از یمی است. «اینجا مرکز عالم است» (اردوی ملی خبرگزاری پانا) یک کار فوق‌العاده بود و از الان باید برنامه‌ریزی کنید که امسال هم حتما برگزار شود. 

وزیر آموزش و پرورش روز خبرنگار را به دانش‌آموزخبرنگاران ‌نوجو‌ان، امیدآفرین و نواندیش پانا تبریک گفت و افزود: خبرنگاران پانا باید در کنار تحصیل خود، کار خبرنگاری را انجام دهند. از اول یاد بگیرند جز حقیقت قلم نزنند و جز بندگی خدا، بنده هیچ‌کسی نباشند. خبرنگار باید برای خدا و اعتلای نظام و کشور خود کار کند. در این صورت نه به زمان، نه به مکان و نه به گروه محدود می‌شود. باید حتما ‌اصول حرفه‌ای خبرنگاری را یاد بگیرند. از خبرگزاری پانا هم خواسته‌ایم مرتب این اصول را یاد دهند؛ به گونه‌ای که در کنار این کار خبرنگاری، فردا وقتی وارد دانشگاه و جامعه می‌شوند، آن‌جا منشا اثر بیشتری بشوند. چشم‌انداز پانا ‌این است که فضای رسانه‌ای کشور را از بچه‌های آگاه و بصیر پُر کند. به گونه‌ای که ما در انعکاس حقیقت دیگر نگرانی نداشته باشیم و بچه‌هایی تربیت شوند که برای ایفای این نقش در آینده انشالله بدرخشند.

مدیرعامل خبرگزاری پانا نیز در ابتدای این دیدار به بخشی از تحولات این خبرگزاری اشاره کرد و گفت: ‌از زمانی که دکتر صحرایی به‌عنوان وزیر آموزش و پرورش مشغول به فعالیت شدند و طرح تحولی پانا را مطرح کردند، پانا دچار دگرگونی خاصی شد. پانا قبلا فعالیت‌های خود را فقط به صورت نوشتار و مکتوب جلو می‌برد اما اکنون به یک فضای چندرسانه‌ای تبدیل شده است، از قبیل عکس، تی‌وی پانا، رادیوپانا و... دانش‌آموزان علاقه‌مند در هر حوزه‌ای به همراه اعضای تحریریه، برنامه‌ها را پوشش می‌دهند.

محمد باجلان با بیان اینکه این تحولات‌ از زمان حضور آقای فلاحتکار، قائم مقام سازمان دانش‌آموزی با شیب تندتری در حال انجام است، افزود: تمام آثار ‌با اسم و عکس خود دانش‌آموزان در این رسانه منتشر می‌شود. در حوزه استانی، روزانه 500 خبر ‌از سوی سرویس استان‌ها ویرایش و منتشر می‌شود. ‌در سرویس اقتصادی، اقتصاد آموزش و پرورش را پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه هدف ما جذب ‌دانش‌آموزانی است که در همین خبرگزای آموزش دیده‌اند و ‌فارغ‌التحصیل شده‌اند، گفت: در سرویس فرهنگی،‌ در حوزه مسائل فرهنگی دانش‌آموزان، مطالبه‌گری کرده‌ایم. قبلا در پانا چیزی به اسم آموزش وجود نداشت و ما مدرسه پانا را راه‌اندازی کردیم و اتفاقا اردوی ملی پانا به اسم «اینجا مرکز عالم است» نیز حاصل همین مدرسه است.

در این بازدید حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسین پورثانی معاون پرورشی و فرهنگی، علی فلاحتکار قائم مقام سازمان دانش‌آموزی، محسن زارعی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش، نامدار صداقت مدیر روابط عمومی و مصطفی پردلی معاون رسانه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی‌، وزیر آموزش و پرورش را همراهی کردند. 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار