معاون اداره کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش:

پیاده‌روی اربعین، یک مدرسه فرهنگی و تربیتی است

کرمانشاه (پانا) - معاون اردویی و فضاهای پرورشی اداره کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش از راهپیمایی اربعین به عنوان یک مدرسه فرهنگی و تربیتی یاد کرد.

کد مطلب: ۱۴۹۲۹۰۲
لینک کوتاه کپی شد
پیاده‌روی اربعین، یک مدرسه فرهنگی و تربیتی است

مرتضی کریمی در نشست خبری دبیرخانه اجرایی ستاد اربعین وزارت آموزش و پرورش که امروز (۱۷ مرداد) در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه برگزار شد، گفت: فعالیت‌های آموزش و پرورش به 2 بخش تقسیم می‌شود. 1- فعالیت‌های درون مدرسه و 2- فعالیت‌های خارج از مدرسه و فوق برنامه که راهپیمایی اربعین، بخش مهم و عظیمی از فعالیت‌های فوق برنامه آموزش و پرورش را تشکیل می‌دهد.

کریمی ضمن اشاره به برنامه‌ریزی برای اعزام ۱۵ هزار دانش‌آموز به مراسم پیاده‌روی اربعین تشریح کرد: این اعزام‌ها از ۲۴ مرداد و در قالب کاروان‌های ۲۰ تا ۳۰ نفره با حضور دانش‌آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه دوم آغاز می‌شود.

معاون اردویی و فضاهای پرورشی اداره کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: در مسجد سهله کشور عراق، اجتماع عظیم دانش‌آموزان ایرانی، عراقی، لبنانی و دیگر دانش‌آموزان مسلمان برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری سوگواره «عبرات» گفت: این سوگواره در ۸ رشته برگزار خواهد شد و دانش‌آموزان می‌توانند آثار خود را از طریق شبکه شاد ارسال کنند.

سلمان محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه و دبیر ستاد اربعین وزارت آموزش و پرورش نیز اربعین را فرصت تربیتی بی‌نظیری دانست و گفت: جلسات مختلفی با حضور مدیران کل آموزش و پرورش سراسر کشور و به‌طور ویژه با مدیران کل آموزش و پرورش استان‌هایی که با کشور عراق مرز مشترک دارند برگزار کردیم تا بتوانیم فرصت به دست آمده از پیاده‌روی باشکوه اربعین برای تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) به جامعه دانش‌آموزی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در صورت نیاز آمادگی داریم تا اردوگاه‌های دانش‌آموزی، سالن‌های ورزشی و دیگر امکانات آموزش و پرورش را هم در اختیار زوار اربعین قرار دهیم، تشریح کرد: در استان کرمانشاه ۱۰۰ مدرسه برای اسکان زوار اباعبدالله الحسین(ع) در نظر گرفته شده که ظرفیت اسکان دادن به ۴۸۰۰ نفر از زوار اربعین را دارد.

محمدی با اشاره به اینکه ۴۰ موکب دانش‌آموزی در استان‌های مرزی برپا خواهد شد، گفت: ۲۲ موکب دانش‌آموزی نیز در کشور عراق قرار خواهد داشت.

خبرنگار : پارمیدا پاکراه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار