بهره‌برداری از ۳۳ هزار کلاس درس در طول دولت شهید رئیسی

تهران (پانا) - معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور از بهره‌برداری ‌۳۳ هزار کلاس درس در طول دولت سیزدهم خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۹۲۹۰۷
لینک کوتاه کپی شد
 بهره‌برداری از ۳۳ هزار کلاس درس در طول دولت شهید رئیسی

‌مجید عبداللهی‌ در افتتاحیه گردهمایی مدیران‌کل نوسازی مدارس کشور که روز چهارشنبه ۱۷ مرداد در محل سالن شهید احمدی این سازمان برگزار شد، گفت: حدود ۷ هزار فضای آموزشی و پرورشی در قالب قریب به ۳۳ هزار کلاس درس در طول دولت شهید رئیسی عملیاتی شد و به بهره‌برداری رسیده است.

وی به توجه ویژه به حاشیه شهرها و مناطق محروم در دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: هدف‌گذاری بیش از 60 درصد فضاهای تحویلی در مناطق روستایی و حاشیه شهرها بوده است که نشان از توجه دولت به مناطق کمتر برخوردار و تلاش بر تحقق موضوع عدالت آموزشی است.

عبداللهی روند استانداردسازی سامانه‌های سرمایشی و گرمایشی را رو به رشد دانست و گفت: ۴۸ تا ۵۰ درصد پروژه‌های کانکسی نیز ساماندهی شده است و امیدواریم با تلاش‌های استان‌ها دیگر مدرسه کانکسی با بیش از 10 دانش‌آموز نداشته باشیم.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس ارتقای سلامت و رفع چالش سرویس‌های بهداشتی‌ را از دیگر محورهای موفق در سه سال عنوان کرد و افزود: تحویل مدرسه بدون سرویس‌های بهداشتی کافی و استاندارد توجیه ندارد ضمن اینکه در تعمیرات و احداث سرویس‌های بهداشتی در مدارس در حال استفاده نیز موفقیت‌های چشمگیری را شاهد بودیم.

این مقام مسئول‌ گفت: در بحث هنرستان‌ها تقویت مهارت‌آموزی و تجهیز این مدارس و توجه به خدمات فنی و مهارت مورد توجه بوده است و سطح و حجم احداث و توسعه هنرستان و تجهیزات تخصصی هنرستان‌ها قابل توجه بوده است.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس در ادامه پیگیری و تمرکز بر فعالیت‌ها، پیگیری و اهتمام ویژه به پروژه‌های ناشی از حوادث سیل و زلزله و...‌، تخصیص ۱۲۷ هزار میلیارد منابع برای نوسازی مدارس خوی، ضابطه‌گذاری و ریل‌گذاری دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌های فنی و اجرایی، اهتمام در امر صنعتی‌سازی، توجه به مدارس سازگار با محیط زیست‌، اهدای نشان سازگار با محیط زیست به مدارس مطابق این استاندارد، تفاهم‌نامه با دانشگاه‌ها و سازمان‌ها، توسعه تعاملات و برنامه‌ریزی در اجرای سند تحول را از موفقیت‌های سازمان در این دوره دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار