در آستانه روز خبرنگار صورت گرفت:

گفت‌وگوی صمیمانه دانش‌آموزخبرنگاران با مدیرعامل خبرگزاری پانا

تهران (پانا) - مدیرعامل خبرگزاری پانا در آستانه روز خبرنگار با دانش‌آموزخبرنگاران پانا شهرستان‌های تهران به گفت‌وگو و ارتباط مستقیم پرداخت و پای دغدغه‌ها و خواسته‌های آن‌ها نشست.

کد مطلب: ۱۴۹۱۱۰۸
لینک کوتاه کپی شد
گفت‌وگوی صمیمانه دانش‌آموزخبرنگاران با مدیرعامل خبرگزاری پانا

در آستانه روز خبرنگار، مدیرعامل خبرگزاری پانا در ارتباطی تصویری با عباس میرزایی (مدیر سازمان دانش‌آموزی شهرستان‌های استان تهران)، سمیه  نیک‌فکر (مسئول خبرگزاری پانا شهرستان‌های استان استان) و چندی از دانش‌آموز خبرنگاران منتخب استان، پای دغدغه‌ها و صحبت‌های آن‌ها نشست.

محمد باجلان، مدیرعامل خبرگزاری پانا ضمن تبریک این روز به دانش‌آموزخبرنگاران و خیرمقدم به آن‌ها، نمایندگی پانا شهرستان‌های استان‌تهران را پرچمدار و همواره در صدر فعالیت‌های خبرگزاری پانا در کشور خواند و گفت: پانا و دانش‌آموزخبرنگاران پانا طلایه‌داران رسانه آینده هستند. هم‌سو‌سازی استعدادهای دانش‌آموزان، تکامل با کیفیت سیر تحصیل و درک عمیق رسانه است.

وی در تشریح اقدامات و فعالیت‌های صورت‌گرفته توسط خبرگزاری پانا در راستای اعتلا و به‌روزرسانی این رسانه بیان کرد: با راه‌اندازی مدرسه پانا، تدابیر خوبی جهت آموزش و درک تعالیم خبری هرچه بیشتری توسط دانش‌آموزخبرنگاران اندیشیده شده تا خبرنگارانی همه‌جانبه با استعدادهای شگفت رسانه‌ای تعلیم ببینند.

مدیرعامل خبرگزاری پانا به ضرورت دانش‌آموز‌محور بودن همه‌جانبه در تشکل خبرگزاری پانا تاکید کرد و افزود: طی صحبت‌های صورت‌گرفته، قرار بر این است که کارتابل‌های دانش‌آموزی برای دانش‌آموزخبرنگاران فعال و منتخب استان‌ها طراحی شود تا خبرنگاران مناطق در کنار رابطین پانای مناطق، قابلیت بارگذاری سریع و آسان اخبار خود را داشته باشند و از نزدیک در تمام مراحل تولید و انتشار خبر دخیل باشند.

باجلان با اشاره به ظرفیت و توانایی دانش‌آموزخبرنگاران فارغ‌التحصیل بیان کرد: دانش‌آموزان باتجربه پانایی که فارغ‌التحصیل شده و به تایید استان در تراز فعالیت در خبرگزاری‌های معتبر و مشهور هستند را به خبرگزاری‌هایی دیگر معرفی کرده و همچنین از ظرفیت آنان در استان‌ها برای تدریس و مربیگری دانش‌آموزان تازه‌وارد نیز بهره خواهیم برد.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان نباید اصل «هر مدرسه یک خبرنگار» را به فراموشی بسپارند و در درجه اول به رویدادهای برگزار شده در مدارس اهتمام ورزند و در درجه دوم برای پوشش اخبار منطقه‌‌ای و استانی داوطلب باشند؛ امسال نیز مانند سال‌های گذشته به‌مناسبت روز خبرنگار، خبرگزاری پانای مرکز از دانش‌آموزخبرنگاران منتخب تقدیر و تشکر خواهد کرد.

در ادامه نیز سمیه نیک‌فکر، مسئول خبرگزاری پانا شهرستان‌های استان‌تهران به معرفی دانش‌آموزان حاضر در این نشست پرداخت و از آن‌ها خواست تا دغدغه‌های خود را به‌صورت شفاف با مدیریت خبرنگاری پانا در میان گذارند.

زهرا خسروزاده، دانش‌آموزخبرنگار پانای ناحیه دو شهرری، یکی از دانش‌آموزان حاضر در این نشست، پانا را سکویی برای پرش در آسمان استعدادهای‌خود دانست و اظهار کرد: خبرگزاری پانا شهرستان‌های استان تهران به‌عنوان خانواده پرمحبت دوم ما آموزه‌های زیادی از جمله صداقت، ادب و توانمندسازی شخصیت‌مان را به ما انتقال داد و برای حفظ اصالت کاری خود همواره به این تشکل پایبند خواهیم بود.

امیرصالح اصغری، دانش‌آموزخبرنگار توانمند پانای ملارد، تمایز اساسی این خبرگزاری با سایر رسانه‌‌ها را در دانش‌آموزمحور بودن این تشکل با حمایت دستگاه تعلیم و تربیت دانست و افزود: این تمایز و تفاوت مهم دانش‌آموزمحور بودن و اعتماد به استعدادهای دانش‌آموزان از جمله نکاتی است که باعث جذب روزافزون دانش‌آموزان به این تشکل و قدرتمندسازی این رسانه است و باید قدر این آینده‌سازان را دانست و از حضور آنان نهایت استفاده را برد.

دانش‌آموزان پریسان حدادی و محمد کلوخی از شهریار، حنانه کربلایی از ناحیه دو بهارستان، محمدامین اکبری از ناحیه یک شهرری، زهرا خسروزاده از ناحیه دو شهرری، آریانا نوری‌طاهری از دماوند، ریحانه خوافی و عسل ماکو از پاکدشت، امیرصالح اصغری از ملارد و ابولفضل سجادی از فشافویه به عنوان نمایندگان دانش‌آموزخبرنگاران پانا شهرستان‌های استان‌تهران در این نشست مجازی حاضر بودند.

خبرنگار : دانش‌آموز: حنانه کربلایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار