اسلامی عازم وین شد

تهران (پانا) - رئیس سازمان انرژی اتمی برای شرکت در کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی عازم وین شد.

کد مطلب: ۱۵۰۱۵۹۱
لینک کوتاه کپی شد
اسلامی عازم وین شد

محمد اسلامی شنبه شب ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ در صدر هیاتی برای شرکت در شصت و هشتمین نشست سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اتریش سفر کرد.

معاون رئیس‌جمهور روز دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ (۱۶ سپتامبر) در کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سخنرانی خواهد کرد.

دیدار با مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، دیدارهای دوجانبه با همتایان هسته‌ای و مقامات عالی رتبه برخی کشورها با هدف تبادل تجربیات و مباحث مرتبط با صنعت هسته‌ای، از جمله برنامه‌های رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و هیات همراه در طول این سفر است.

به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس سازمان انرژی اتمی ایران در بخش رویداد جانبی شصت و هشتمین نشست سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، کارشناسان صنعت هسته‌ای کشورمان به معرفی و اراده تجربیات، دستاوردها و توانمندی‌ های ایران در حوزه ساخت نیروگاه اتمی، راکتورهای تحقیقاتی، چرخه سوخت، فناوری کاربرد پرتوها، ایزوتوپ‌های پایدار و آموزش نیروی انسانی متخصص می‌پردازند.

در نمایشگاه جانبی این کنفرانس، توانمندی‌های صنعت هسته‌ای کشورمان از جمله در حوزه‌های کاوش ربات، اپلیکیشن‌های ربات در صنعت هسته‌ای، تولید انرژی پاک و پایدار، محصولات رادیودارویی و صنعتی؛ سیستم‌های اندازه‌گیری هسته‌ای و نیز توانمندی‌های ایران در زمینه توسعه فناوری پلاسما در حوزه صنعت، محیط زیست، درمان و سلامت، امنیت غذایی و نیز اقدامات انجام شده در زمینه پسمانداری هسته‌ای توسط متخصصان و کارشناسان ایرانی به بازدیدکنندگان معرفی خواهد شد.

شصت وهشتمین نشست سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ۲۶ تا ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ (۱۶ تا ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۴) در وین پایتخت اتریش برگزار می‌شود.

کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی یکی از نهادهای اصلی سیاست‌گذاری آژانس بوده که متشکل از همه کشورهای عضو است. این کنفرانس هر سال در ماه سپتامبر در مقر آژانس در وین برگزار می‌شود و مقامات عالی‌رتبه کشورها و نمایندگان کشورهای عضو برخی از موضوعات را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار