مقام بلاروسی:

آمریکا خواهان درگیر شدن کشورهای بیشتر در جنگ اوکراین است

تهران (پانا) - یک مقام ارشد بلاروس با بیان اینکه ایالات متحده خواهان درگیر کردن کشورهای بیشتر در جنگ اوکراین است، اجازه استفاده از تسلیحات غربی علیه خاک روسیه را تلاشی از سوی واشنگتن برای آغاز جنگ در اروپا دانست.

کد مطلب: ۱۵۰۱۵۷۸
لینک کوتاه کپی شد
 آمریکا خواهان درگیر شدن کشورهای بیشتر در جنگ اوکراین است

اولگ گایدوکِویچ نایب رئیس کمیته امور بین‌الملل مجلس نمایندگان و رئیس حزب لیبرال دموکرات بلاروس در یک میزگرد سیاسی تاکید کرد: ایالات متحده امروز یک دغدغه دارد؛ درگیر کردن هر چه بیشتر کشورها در یک مناقشه نظامی.

وی در صحبت‌های خود در این میزگرد که از شبکه یک تلویزیون بلاروس پخش می‌شد، تصریح کرد: یکی از اهداف آمریکایی‌ها این است که اطمینان حاصل کنند اروپا هرگز قوی نشود. و به یک دلیل ساده نمی‌تواند قوی باشد. از یک طرف جنگ در حال وقوع است و اروپایی‌ها مجبور هستند برای این جنگ پول خرج کنند و از طرفی دیگر مجبورند تحریم کنند. یعنی هم به خاطر جنگ و هم به خاطر اقتصاد نمی‌توانند قوی باشند و آمریکایی‌ها از این بابت خوشحال هستند.

به گفته او، ایالات متحده امروز یک دغدغه دارد؛ مشارکت هرچه بیشتر کشورها، نه فقط اوکراین در این درگیری نظامی. به همین دلیل است که رئیس جمهور آمریکا تقریباً هر هفته به این موضوع اشاره می‌کند.»

این نماینده مجلس بلاروس تاکید کرد: و آنچه او می‌گوید، نه تنها به بلاروس بلکه به کل اروپا مربوط می‌شود زیرا امر مسلم این است که هرگز نمی‌توان فقط جمهوری بلاروس را درگیر جنگ کرد.

گایدوکِویچ در ادامه به لهستان، لیتوانی، فرانسه و انگلیس اشاره کرد و افزود: به این بحث در مورد موشک‌های دور-برد توجه کنید که پیشنهاد می‌کنند از آن برای حمله به عمق روسیه استفاده کنند. آمریکایی‌ها ناگهان چه گفتند؟ ابتدا گفتند ممکن است اجازه دهیم از موشک‌های فرانسوی‌ و انگلیسی‌ استفاده شود. چرا؟ چون آنها به اروپا اهمیت نمی‌دهند. می‌گویند «شما آنجا دعوا می‌کنید و ما درگیر نیستیم.

این مقام ارشد بلاروس گفت: سپس به سخنان پوتین گوش دادند و شنیدند که می‌گوید اگر این اتفاق بیفتد، حملاتی علیه مراکز تصمیم‌گیری انجام خواهد شد. آنها بلافاصله بیانیه‌ای مبنی بر این صادر کردند که «هنوز تصمیمی نگرفته‌ایم». اما این بدان معنا نیست که این اتفاق نخواهد افتاد. این فقط تلاشی برای آغاز جنگ در اروپا است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار